Viral Friday Week 5/2014: Super Bowl 2014

Viral Friday Week 5/2014: Super Bowl 2014
, Mindshare
@WardCuiper

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Deze week hebben wij een speciale Super Bowl editie voor jullie! Een top 10 van reclamespotjes die hoogstwaarschijnlijk aanstaande zondag worden gedraaid bij 's werelds grootste reclame moment. Heb je een tip? .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Noot van de redactie: door een logistieke hiccup op de redactie valt (Viral) Friday deze week op een Saturday. Excuses!

Budweiser Super Bowl XLVIII Commercial - "Puppy Love"

Weinig content scoort beter dan dieren. Zo bestaan er al meerdere dieren met online wereldfaam, zoals de hond Boo en de minder vrolijke grumpy cat. Biermerk Budweiser zag kans om in te spelen op deze trend, waar veel bedrijven geen kans zien om deze trend te koppelen aan hun merk en contentstrategie. De video voor de Super Bowl-campagne #BestBuds van Budweiser is meer dan een schot in de roos met al meer dan 22 miljoen views in 2 dagen tijd.

Sorry, Coke and Pepsi. (Uncensored)

Water, bubbels en een smaakje; dat is het recept van het gezonde en milieuvriendelijke drankje van SodaStream. De makers hebben een slimme manier bedacht om met dit relatief simpele drankje op te vallen tussen de grote jongens. Door het benoemen van de zwakke punten van Coca Cola en Pepsi, de verpakkingen en de hoeveelheid suiker, valt deze video erg op. Zeker als dit wordt verteld door de beeldschone actrice Scarlett Johansson. Een mooie video die meer dan 6,5 miljoen keer bekeken is in 4 dagen tijd!

Audi 2014 Big Game Commercial – Doberhuahua

Wat krijg je als je een dobermann en een chihuahua met elkaar kruist? Juist! Een Doberhuahua! Audi legt met deze grappige reclame natuurlijk wel de focus bij de nieuwe Audi A3. Vorig jaar kwam Audi al met een prachtige viral tijdens de Super Bowl en dit jaar flikken ze het weer met al ruim 5,5 miljoen views in maar drie dagen! Wij zijn wel benieuwd of de kijker de nieuwe Audi eigenlijk is bijgebleven?

Jaguar 2014 Big Game Commercial | British Villains 'Rendezvous' | Jaguar USA

De Super Bowl is allang niet meer alleen het toneel voor Amerikaanse commercials. Het high-end Britse automerk Jaguar zet Britse Hollywood-sterren in om als een filmtrailer aandoende viral hun campagne #GoodToBeBad kracht bij te zetten. Niet voor niets wordt er al sinds jaar en dag gebruikgemaakt van celebrities in commercials. De viral van Jaguar is 4 miljoen keer bekeken in 4 dagen tijd.

2014 Volkswagen Game Day Commercial: Wings

Tijdens de aankomende Superbowl brengt Volkswagen het publiek in hogere sferen tijdens de halftime-reclamepauze van de 48e editie van dit American Football-spektakel. Volkswagen is het merk waarvan de meeste auto's in Amerika rijden die meer dan 100.000 miles (160.9344 kilometer) op de kilometerteller hebben staan. Elke keer als een Volkswagen die mijlpaal passeert, krijgt een VW-ingenieur zijn 'vleugels' en dat levert 'hemelse' taferelen op. Inmiddels is deze viral goed voor meer dan 3,5 miljoen views in drie dagen tijd.

Set Yourself Free

Stiekem met je vrienden en vriendinnen ontsnappen van school en middels een roadtrip de wijde wereld in te trekken. Het klinkt als een stoere en impulsieve actie voor veel jongeren. Echter is het allemaal niet zo mooi als het lijkt volgens de Australische organisatie Learn For Life. De video is wat overdreven, maar heeft een duidelijke boodschap: "Stay in School". Door de ietwat heftige beelden is deze viral - die ruim 3,5 miljoen views behaald in 2 dagen - niet geschikt voor jonge kijkers en mensen met een zwakke maag!

Volvo XC70 - Made by Sweden

De pracht van Zweden, dat is wat Volvo wil laten zien samen met Zweedse voetbalster Zlatan Ibrahimović. In de video draagt Zlatan de woorden voor van het Zweedse volkslied terwijl hij het landschap doorkruist in een nieuwe Volvo XC70. Dit eerbetoon aan het prachtige Scandinavische land scoorde al meer dan 3 miljoen views in minder dan één week tijd.

Dannon Oikos Greek Yogurt - The Spill

Wie keek er vroeger altijd naar Full House? John Stamos, Bob Saget en Dave Coulier van de populaire show herenigen zich voor deze reclame van Dannon. Het is niet de eerste keer dat Dannon de acteurs inzet voor hun campagnes en blijkbaar hebben de mannen succes, aangezien de Super Bowl-ad al bijna 3 miljoen views heeft in maar 5 dagen en de teaser had er ook nog eens 1,5 miljoen!

Big Game Ad Starring Terry Crews and the Muppets | 2014 Toy

De competitie is zoals elk jaar tijdens de Super Bowl moordend, ook in de automotive sector. Toyota heeft dit jaar een viral met behulp van onze oude, vertrouwde, zingende, frivole Muppets en dit slaat altijd aan! De knipoog van Toyota is natuurlijk dat de nieuwe Toyota Highlander ruimer is dan ooit, daarnaast kun je op 2 februari zelfs livechatten met de Muppets door naar @Toyota te tweeten!

Anna Kendrick: Behind the Scenes of the Mega Huge Game Day

Biermerken zijn onlosmakelijk verbonden aan de Super Bowl, zo ook dit jaar Newcastle Brown Ale. Humoristische content wordt bijna altijd goed bekeken en gedeeld. Biermerk Newcastle Brown Ale zet de grofgebekte Anna Kendrick in voor een gewaagde 'behind the scenes'-commercial. Eerlijk, lachwekkend en controversieel is deze viral zeker en daarom verdient de video met meer dan 2.3 miljoen views een plaatst in de Viral Friday van deze week.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • De add van Volvo met Zlatan moet toch wel 1 van de slechtst passende combinaties ooit zijn. Wat hebben Zlatan en Volvo voor een overeenkomsten buiten hun nationaliteit?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.