Viral Friday week 48/2016: kerst volgens H&M, een winkel die niets verkoopt en tv à la carte

2 december 2016, 14:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week kerst volgens H&M, een winkel waar niets te koop is en een winkel vol dromen.

Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. H&M – Come Together (directed by Wes Anderson starring Adrien Brody)

5.048.479 views

Christmas is Coming!” Wederom trappen we de Viral Friday af met een kerstvideo van een grote retailer. Dit keer scoort de Zweedse fashionketen H&M met hun pakkende video waarin we warm worden gemaakt voor de feestdagen. Het is en blijft een sterke zet om in te haken op een ’s werelds grootste religieuze feestdagen, want inmiddels is de video al meer dan 5 miljoen keer bekeken.

2. BURGER KING® – CHEESY TOTS™ Lunch

417.061 views

Op de tweede plaats scoort Burger King met een video met twee oude bekenden in de hoofdrol. Filmkenners herinneren zich Napoleon Dynamite en zijn sidekick Pedro vast nog wel. Deze twee helden zijn al wat ouder geworden, maar kunnen als geen ander de nieuwe Cheesy Tots van de Burger King promoten.

Inmiddels scoorde Burger King met dit dynamische duo al meer dan 417 duizend views in een week tijd.

3. Minute Maid – The Holiday Store with Nothing to Sell #doingood

217.786 views

Laten we er niet omheen draaien: voor velen van ons zijn de feestdagen onlosmakelijk verbonden aan cadeaus. Meestal in de vorm van cadeaus krijgen, maar zeker ook in de vorm van cadeaus geven. Frisdrankfabrikant Minute Maid vertolkt in hun virale videohit van de afgelopen week op prachtige wijze dat het loont om cadeaus te geven.

De video waarin Minute Maid een warenhuis creëerde dat niks verkoopt, scoorde meer dan 217 duizend views in een week tijd. Ons advies: klik en laat je inspireren.

4. Canal Kitchen

46.996 view

Op de vierde plaats steelt de Franse on-demand-televisiezender Canal+ de show met een prachtig concept. Hoe gaaf zou het zijn als je net als jouw favoriete maaltijd je favoriete programma’s zou kunnen samenstellen in een keuken? Deze gedachte is op meesterlijke wijze verwezenlijkt en scoorde meer dan 46 duizend views in een week tijd. Wij adviseren even te klikken, want de video is echt een ‘must see‘!

5. De Bijenkorf – Castle of Dreams

11.258 views

Het Nederlandse warenhuis de Bijenkorf moest vast gedacht hebben: “Als de grote warenhuizen in het buitenland kunnen scoren met een kerstvideo, kunnen wij dat ook. Zo gezegd, zo gedaan. En aanschouw de kerstproductie van een echt Nederlands warenhuis. Het betreft een geslaagde poging, want de kwaliteit is goed en de video slaagt erin het kerstgevoel los te maken. Hoewel de video net de 11 duizend views is gepasseerd, kun je er op rekenen dat er richting de feestdagen nog vele views bij zullen komen.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!