Viral Friday Week 48/2015: Samsung, Snoop Dogg en de kerstman

27 november 2015, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Samsung, Snoop Dogg en de kerstman. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Samsung Gear S2 – Turn the bezel Samsung Mobile

Samsung laat met een hoop bombarie in deze video de functionaliteiten van de Gear S2 zien. Waarom de video al meer dan 8.3 miljoen views op YouTube heeft? Dat komt niet zozeer door de kwaliteit, maar eerder door het merk en het product. Bij soortgelijke techreleases staat heel gadget minnend internet in de rij op de nieuwste updates te bekijken.

2. Old Navy Presents: Snoopin’ Around, the Full Length Feature

Kledingmerk Old Navy heeft een paar van de meeste geliefde Amerikanen voor hun kar weten te spannen, waarschijnlijk om zo wat relevantie te pakken in de doelgroepen die normaliter minder openstaan voor de boodschap van het (ietwat suffe) kledingmerk.

Comedyactrice Julia Louis-Dreyfus bekend van Seinfield en acteur Kumail Nanjian bekend van de hit serie Sillicon Valley komen goed tot hun recht in deze korte sketch, waar rapper Snoop Dogg in een wat ongemakkelijke rol de video juist interessant maakt. Een leuke video, niet extreem hilarisch (naar mijn mening), maar de namen die in de video voorbij komen maken het voor meer dan 5.2 miljoen mensen die moeite waard om de video te kijken.

3. A Holiday Film by Coach | #GiveCoachOrElse

Op het randje. Dat is de beste omschrijving van deze nieuwe viral van fashionconcern Coach. Hoewel deze kerst-inhaker al meer dan 3,5 miljoen views heeft gescoord, kun je je afvragen of de insteek zorgt voor een positieve merkbeleving. De comments liegen er niet om. De kerstman slaan gaat te ver en #GiveCoachOrElse belichaamd nou niet de kerstgedachte waar we normaal gesproken een warm gevoel van krijgen. Voor diegene die de kerst liever gestolen ziet worden, is dit echter een vermakelijke clip.

4. Anuncio Lotería de Navidad 2015 – #Justino [Official]

Op de vierde plaats vinden we een prachtige clip van de Spaanse postcodeloterij die het kerstgevoel perfect weet over te brengen. In de video volgen we Justin. Hij is bewaker in een mannequinfabriek. Tijdens zijn nachtshifts probeert hij met de mannequins in contact te komen met de andere medewerkers van de fabriek. Voor kerst besluiten de medewerkers van de fabriek om Justin te bedanken voor al zijn werk.

De boodschap: je hebt altijd zelf nog invloed op je eigen lot. De sterke viralhit is bovendien onderdeel van een totaalconcept waarin een actiesite, een Facebook-pagina voor de fabriek en een Instagram account voor Justin zijn gecreëerd. Chapeau voor de makers!

5. The Wait Is Over | Full Frontal With Samantha Bee | TBS

Yes, deze week weer een Star Wars viral, deze week niet van een merk, maar van een tv-show. De Amerikaanse tv-show Full Frontal with Samantha Bee lift slim mee op Star Wars Buzz. Een voorbeeld voor Nederlandse programmamakers en tv-zenders die zich vaak alleen beperken tot een promo op hun eigen zender, waardoor een nieuwe programma vaak niet eens bij een groter publiek bekend wordt dan hun huidige kijkers. De video krijgt naast de 1.1 miljoen YouTube views in een paar dagen tijd ook heel wat persaandacht.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!