Viral Friday Week 48/2014: Airbnb, Pepsi & Old Spice

Viral Friday Week 48/2014: Airbnb, Pepsi & Old Spice
, Mindshare
@WardCuiper

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Airbnb, Pepsi & Old Spice. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Epic World-Record Truck Jump by EMC and Lotus F1 Team #RedefineRecords

Lotus dacht vast: "Wat Volvo Trucks kan op viral video-gebied, moeten wij beter kunnen". En het resultaat liegt er niet om. Een 'epic split' is het niet, maar deze actie is wel goed voor een Guinness wereldrecord! Wat de mannen van Lotus ook goed hebben begrepen, is dat een viral lekker kort en krachtig moet zijn. De subliem uitgevoerde stunt waarin de Lotus F1-raceauto onder zijn eigen Renault-transporttruck doorrijd terwijl die letterlijk over een schans vliegt, duur namelijk slechts 30 seconden. Ohja, de verste jump met een truck ooit, leverde Lotus meer dan 8 miljoen views in een week tijd op!

2. Katy Perry: Super Bowl Halftime Show | Hyped for Halftime | Pepsi

Het is pas in februari 2015. Maar de Super Bowl wordt nu al flink gepromoot in de VS. Dit is namelijk hét moment waar Amerikaanse adverteerders hun mediacentjes over de toonbank mogen smijten. Alleen in de VS kijken al 160 miljoen mensen. En voor bereik betaal je. Maar zonder een spetterend optreden tijdens de #superbowlhalftime is dit evenement niet compleet.

Dit jaar was het Bruno Mars die de mensen mocht vermaken tijdens de pauze. In 2015 is dit the one and only Katy Perry! De aankondiging van Pepsi is zoals we gewend zijn: een beetje erg Amerikaans en over the top. Glitters, kittens, een grappen-makende (en slecht acterende) popster, een blikje Pepsi en (baby you're a) firework! De 560.000 views in 5 dagen vallen toch nog wat tegen. Ligt dit aan mevrouw Perry of komt deze commercial nog te vroeg voor de Amerikanen?

3. Old Spice | Dadsong | #SmellcometoManhood

Dat moment waar iedere ouder toch stiekem wel tegenop kijkt. Het moment dat je zoon een man wordt. Ineens heeft hij meer interesse voor meisjes dan voor zijn speelgoed en gaat hij liever zonder ouders naar de bioscoop dan een taart bakken met zijn moeder. Volgens de video is het de schuld van Old Spice!

Met hun nieuwe deodorant-sprays richten ze zich op de jongens die mannen worden. Hiermee hengelen ze een beetje in de zelfde vijver als AXE. Maar: alles wat Old Spice aanraakt, verandert in een virale knaller. Met een kleine 325.000 views in 4 dagen lijkt het nog mee te vallen, maar Old Spice kennende zal dit wel goed komen. Net als met uw zoon.

4. Welcome to Airbnb

De online woonmarktplaats Airbnb presenteert met deze video op korte maar prachtige wijze de ervaringen van reizigers over de hele wereld. De wereld in de video is handgemaakt en alles is perfect in één take opgenomen zonder special effects! Het doel van de video (die al meer dan 295 duizend views scoorde) is de wereld laten weten dat je met Airbnb overal kunt thuiskomen, waar ook ter wereld.

Er ontstond vorig jaar over de online woonmarktplaats echter veel ophef in de gemeente Amsterdam. Sinds kort is het toegestaan om óók in Amsterdam door middel van Airbnb een eigen woning te verhuren. De Airbnb-woningen zouden onttrokken worden aan de woningmarkt, waardoor het voor gewone Amsterdammers moeilijker is om een huis te vinden. Maar onderzoek heeft aangetoond dat dit niet het geval is en dat Airbnb een flinke stimulans oplevert voor toerisme in de stad.

5. Holiday Adventure Quest at Ocean State Job Lot

Veel 'Amerikaanser' dan de video van 'discount store' Ocean State Job Lot krijg je ze niet, met een gort droge - ietwat ongemakkelijke - viral wil de discount store laten weten dat je bij hun terecht kan voor je kerstinkopen. De viral is wat lang, wat kneuterig, maar daardoor wel authentiek, maar vooral humoristisch. 151.000 mensen hebben de video al bekeken op YouTube.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.