Viral Friday Week 47/2015: The Muppets, Netflix en een mini-paard

20 november 2015, 14:15

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van The Muppets, Netflix en een mini-paard. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. The Mini Factory – PETIT BATEAU

Met de aankomende feestdagen in het vooruitzicht pakt de Franse kinderkledinggigant Petit Bateau uit met een lekkere sfeervolle video. De makers van dit schouwspel slaan de spijker op zijn kop en halen in minder dan een week tijd bijna 3 miljoen views! De creativiteit van de kindergeest kent geen grenzen en hoe dichter we bij de feestdagen gaan komen, is de grens voor het succes van deze hit moeilijk in te schatten. Enjoy!

2. Warburtons Muppets Advert – The Giant Crumpet Show

We hebben het altijd over relevantie wanneer we het over content hebben, maar wie heeft nu relevantie nodig wanneer je de Muppets hebt? De pitch van de Muppets voor het Engelse bakkersbedrijf Warburtons is direct de commercial. De video werd in korte tijd al meer dan 1 miljoen keer bekeken. Ik vraag mij echter wel af voor wie het betere reclame is, voor de Muppets of Warbu… hoe heette die bakkerij nou… iets met brood in ieder geval.

3. Netflix “The Rat” – Netflix

Iedereen die fanatiek series volgt weet als geen ander hoe verschrikkelijk het is wanneer iemand het fenomeen ‘spoiler alert’ negeert en alvast het plot van de serie voor je verklapt. Dat inzicht is voor geen partij zo relevant als voor Netflix en zij vertalen dat in deze video. Een lange video, een verhaal, met een keuze (jawel, het is interactief, dus verplicht kijken tot het eind, want het verhaal gaat verder) maakt het net of je een Netflix serie aan het kijken bent. Naast dat het goede content is, is het voor de doelgroep van Netflix een heel herkenbaar issue, waardoor de video juist beter wordt. De video werd in korte tijd al 110.000 keer bekeken.

4. New Amazon Prime TV Advert Featuring A Lonely Little Horse

Yes!!! Een mini-paardje in een branded video. Amazon weet dat de helft van de internetgebruikers op filmpjes van schattige diertjes zit te wachten, dus dat is makkelijke scoren met deze humoristische video. Ondanks de hoofdrol van het paardje weet de internetgigant toch een goede koppeling te maken met hun dienst. De video werd net iets meer dan 50.000 keer bekeken, maar zal de komende dagen nog heel wat views scoren.

5. CANAL+ Best friendCanal+

Iedereen kent het wel. Voor kerst krijg je soms een cadeau waar je in eerste instantie heel blij mee bent, maar waar je enige tijd later toch een zure nasmaak van krijgt. De Franse televisie exploitant Canal+ weet dit gevoel mooi te vangen met deze viralhit in wording. Laten we het maar zo stellen: hangbuikzwijntjes zijn meestal alleen leuk als ze klein zijn. De views zijn nog maar net de 16.000 gepasseerd, maar wij verwachten dat dit aantal met de naderende kerstdagen flink zal stijgen.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!