Viral Friday Week 46/2014: Sears, Volvo Trucks & Amazon

Viral Friday Week 46/2014: Sears, Volvo Trucks & Amazon
, Mindshare
@WardCuiper

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Sears, Volvo Trucks & Amazon. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Introducing Amazon Echo

De video is niet bijzonder spectaculair, maar het product 'Amazon Echo' is daarentegen erg vooruitstrevend. Vaker zien we dat productvideo's van technologische hoogstandjes goed scoren, omdat mensen simpelweg alles over het product willen weten. Al meer dan 2 miljoen mensen bekeken de video van dit vooruitstrevende Amazon product.

2. #MyBrotherWorksAtSears

Met de video jaagt Sears hun nieuwe campagne, #MyBrotherWorksAtSears aan. In de video zien we niet veel bijzonders, behalve good old Michael Meyers. In Canada was het 'talk of the town' dat het niet goed gaat met de keten. Veel mensen zijn ontslagen en het idee dat Sears wellicht uit Canada ging verdwijnen leefde enorm. Met deze video haken ze op een ludieke manier in op het feit dat het niet zo is. Sears is here to stay. Fun fact: het is echt de broer van Mike Meyers, en hij werkt echt al jaren bij Sears. Oh, behave!

3. Volvo Trucks - Volvo Trucks vs Koenigsegg

Volgens Volvo Trucks zijn vrachtwagens de échte krachtpatsers van de weg en om dat te bewijzen, creëerde de Zweedse truckbouwer deze viral waarin de nieuwe Volvo FH truck het opneemt tegen (de eveneens Zweedse) Koenigsegg One:1! Deze nieuwe fenomenale sportauto is de nieuwste creatie van het gerenommeerde Koenigsegg. Hij weegt 1.360 kilogram, produceert maar liefst 1.360 pk en 1.000 Nm trekkracht. De naam van de supersportauto is dus gebaseerd op de verdeling van gewicht en vermogen (one:1).

De Volvo FH weegt 8 ton, produceert 540 pk en 2.600 Nm trekkracht. Nu komt de hamvraag die deze viral groot maakt: is de supersportwagen over twee ronden sneller op het Ring Knutstorp circuit dan de Volvo-truck over één? Wij willen het antwoord niet verklappen, maar kunnen wel melden dat de spectaculaire video meer dan 600 duizend views scoorde in één week tijd! Enjoy!

4. THINK! Don't Drink Drive 50th Anniversary Advert

Celebrate good times, come on! Nee, het is niet bepaald een feestje waard. Toch wil THINK! het 50-jarige bestaan en uitvoering van de anti-drink campagnes een positieve swift geven. Of toch niet? Het aantal doden is van 1.640 naar 230 gedaald. Maar dit is nog stééds 230 teveel! De boodschap: don't drink and drive! Doe dat dus ook niet. Pak een taxi, laat je ophalen door je lieve moeder of vader, neem de nachtbus, of regel gewoon een BOB! Daar kun je pas mee thuiskomen!

5. Free Gift - TV Commercial | Dollar Shave Club

De Amerikaanse scheermensje fabrikant Dollar Share Club wist al eerder op ludieke wijze hun product aan de man te brengen. In deze video wordt wederom op humoristische wijze getoond hoe 'overpriced' de mesje van de concurrent zijn en hoe stom je eigenlijk wel niet bent wanneer je als consument die mesje aanschaft. Gewaagd maar succesvol, de video werd in enkele dagen als meer dan 100.000 keer bekeken.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Die van Amazon is zoo Amerikaans...

    geplaatst op
  • Volgens mij is de samenwerking ook met ViralBlog? Althans daar is de merknaam Viral Friday eigendom van...

    geplaatst op
  • Hi Igor,

    Viral Friday is inderdaad ontstaan op Viralblog, maar dat weet jij als geen ander.

    Al langer dan een jaar is er geen samenwerking meer en opereren ViralBlog en Marketingfacts (Mindshare) los van elkaar.

    Groet, Ward

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.