Viral Friday Week 45/2014: Pepsi, Honda & John Lewis

Viral Friday Week 45/2014: Pepsi, Honda & John Lewis
, Mindshare
@WardCuiper

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Pepsi, Honda & John Lewis. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. John Lewis Christmas Advert 2014 - #MontyThePenguin

Warenhuisketen John Lewis weet nu al een aantal jaren ons een beter kerstgevoel te geven met geniale virals. Dit jaar verovert John Lewis onze harten met de vriendschap tussen Sam en zijn pinguïn Monty. In de video realiseert Sam zich dat Monty (een pluche knuffel) verlangt naar een pinguïn vriend. Op kerstochtend laat Sam die droom van Monty uitkomen. Met deze geniale vertolking van ultieme vriendschap en liefde raakt John Lewis wederom de bulls eye. De video scoorde in slechts twee dagen meer dan 4 miljoen views! Dit is dus een echte must see voor iedereen die alvast in de kerststemming wil komen. Enjoy!

2. Comfortable: 50 People 1 Question

Wat zou jij willen veranderen aan je lichaam? Omdat het tegenwoordig erg makkelijk is om onzeker te zijn over je eigen lichaam kwam Jubilee Project met een video die de creativiteit van kinderen tegenover de onzekerheden van de volwassene zet.

De video heeft inmiddels drie miljoen views en toont, volgens experts, op een nette manier dat de perceptie die wij van ons lichaam hebben, voor het grootste deel aangeleerd is. Er zijn echter in het verleden al andere video's uitgebracht waarbij het uiterlijk van de mens wordt uitgelicht. Het is een mooie video maar hij doet ons natuurlijk wel denken aan video's als Dove Real Beauty Sketches.

3. Classical orchestra eating the worlds hottest chili peppers

Als je een orkest de Tango Jalousie wilt laten spelen, dan is 's wereld heetste peper uiteraard hét ingrediënt om deze klassieke hit viral te maken! Dat is in ieder geval wat de Deense comedian en pepermaniak Claus Pilgaard moet hebben gedacht. De reden voor deze viral is om aandacht te vragen voor het Danish National Chamber Orchestra dat wegens bezuinigingen binnenkort wordt opgeheven. En die aandacht is er gekomen!

Deze viral, met twee miljoen views, heeft prachtige beelden opgeleverd waarin het vuur bijna letterlijk van de orkestleden afstraalt. De lichamelijke effecten worden gek genoeg professioneel onderdrukt want tja, "The show must go on". Dit is overigens niet de eerste keer dat Claus Pilgaard een optreden verzorgt met peper. De andere video's op zijn YouTube-kanaal zijn zeker de moeite waard om te bekijken. #RedHotChiliPeppers

4. Monster Mirror | Halloween Pepsi Max | #LiveForNow

Dit jaar heeft Pepsi goed ingespeeld op Halloween. Met Pepsi Max creëerde de frisdrank-gigant een ongelofelijke stunt in de toiletten van een drukbezochte bioscoop in Londen. Nietsvermoedende bezoekers werden tijdens hun korte toiletbreak in de spiegel omgetoverd in enge griezels! Het schrikeffect blijft dus nog altijd een belangrijke factor in het creëren van een goede viral hit. Het resultaat: meer dan 1 miljoen views in een week tijd. Goed voor een nette vierde plaats in deze Viral Friday.

5. Honda the other side

Honda creëerde een meesterlijke YouTube video-app voor de introductie van de nieuwe Honda Civic en de brute Civic Type R Concept. Omdat de levens van de rijders van deze auto's volgens Honda totaal verschillend zijn, kun je tijdens het bekijken van deze video met de R-toets van je toetsenbord wisselen tussen de verhaallijnen. Erg knap gemaakt en zeker het bekijken waard. Omdat deze YouTube-app geen views registreert, kunnen we niet exact zeggen hoe goed deze viral heeft gescoord.

Deze video verdient echter met zijn bijzondere concept een plek in deze Viral Friday omdat de teaser video's voor deze app samen tientallen duizenden views per stuk hebben gegenereerd! P.S. om de experience zelf te ervaren, moet je hier klikken!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.