Viral Friday Week 44/2014: Call Of Duty, Nike & Pepsi

31 oktober 2014, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Call Of Duty, Nike & Pepsi. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. 10 Hours of Walking in NYC as a Woman

Aandacht is altijd leuk, maar teveel aandacht is freaking irritant… Dat bewijst de New Yorkse Shoshana B. Roberts in deze mega viral. Shoshana werd in 10 uur wandelen in New York 108 keer verbaal ‘geïntimideerd’ door het mannelijk geslacht.

Samen met viralvideoproducer Rob Bliss ging Shoshana de straten van New York op voor non-profitorganisatie Hollaback om aandacht te vragen voor #Streetharassment. Message received: 22 miljoen views in drie dagen tijd is niet misselijk! De video scoort en dit waarschijnlijk omdat het confronteert en voor veel vrouwen helaas erg herkenbaar is. Oh, en een viral is pas echt een succes wanneer er een parodie op wordt gemaakt.

2. OK Go – I Won’t Let You Down

OK, Go. Als je die bandnaam nog niet kent, onthoud hem dan bij dezen. Deze Amerikaanse groep timmert al heel wat jaartjes aan de weg en is vooral bekend van geniale videoclips die meestal gegarandeerd viral gaan. Misschien herinner je die geniale loopband video nog voor het nummer ‘Here it Goes Again‘ of ‘Needing/Getting‘ de meesterlijke viral hit die deze mannen onlangs met Chevrolet scoorden.

Goed nieuws! Ze zijn weer terug en dit keer met hulp van auto- en motorenfabrikant Honda die niet alleen de grappige Uni Cub scooters (lees: personal mobility devices) voor de ‘I Won’t Let You Down‘-video leverde, maar ook zo vriendelijk was om de kosten van de productie te betalen. Inmiddels heeft OK Go met deze video al meer dan 8,5 miljoen views gescoord en dat gaan er zeker nog veel meer worden. Enjoy!

3. Official Call of Duty: Advanced Warfare Live Action Trailer – “Discover Your Power”

De game-industrie is ‘stepping up it’s game‘ als het gaat om commercials. Waar vroeger een video met dikke shots uit de game zelf al afdoende waren, is dat anno 2014 niet meer het geval. De commercial is één groot spektakel, hoewel het om een keiharde oorlogs-game laten de makers het niet na om er een ‘goede chick‘ (Emily Ratajkowski), een geit en wat humor in te verwerken. De video met acteur Taylor Kitsch in de hoofdrol werd al bijna 3 miljoen keer binnen een dag bekeken en al deze kijkers hebben ongetwijfeld zin om de game of Call of Duty – Advanced Warfare te spelen.

4. Together | LeBron James

Basketbal superster LeBron James schittert samen met zijn teamgenoten en de rest van Cleveland in een typische Amerikaanse Nike commercial. Een sportheld, een dosis ‘feel good‘ en ‘togetherness‘ zijn de ingrediënten waar de Amerikanen van smullen, maar wij eigenlijk ook wel, want deze commercial is simpelweg geweldig. De video werd gister gereleased en staat vandaag al op 1,5 miljoen views.

5. Can Cave: Matthew Stafford | #AllForFootball | Pepsi

Man cave? Can cave! In de nieuwe viral van Pepsi zien we een groot fort van blikjes in een supermarkt. In de Can Cave zit NFL superster Matthew Stafford. Een erg sympathieke marketingactie van het frisdrankmerk en een goede reminder dat het loont om altijd je (lokale) marketingacties te filmen en sharen. Wie weet trek je er nog eens een viral uit!

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!