Viral Friday Week 40/2015: H&M, Spies Rejser en Chevrolet

Viral Friday Week 40/2015: H&M, Spies Rejser en Chevrolet

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van H&M, Spies Rejser en Chevrolet. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. H&M - Modern Essentials selected by David Beckham featuring Kevin Hart

David Beckham is al jarenlang het gezicht van de herenmode van H&M. De combinatie met stand-up comedian Kevin Hart is aanvankelijk ver te zoeken. Maar het vrij droge karakter van Beckham en het uitbundige van Kevin Hart versterken elkaar. Door twee verschillende karakters naast elkaar te zetten, komt de boodschap ook zeer goed over. Want het maakt niet uit wíe de kleding draagt, maar wát je draagt. En als je de selectie van David Beckham draagt, kun je ook David Beckham zijn.

De video staat pas een aantal dagen online en is goed voor meer dan 1,8 miljoen views.

2. Do it for mom - Spies Rejser

Het geboortecijfer in Denemarken is zeer laag en daar moet iets aan gedaan worden. De Deense reisoperator Spies speelt hier wederom op in door moeders die nog geen oma zijn erop te wijzen dat ze hun kind een zonvakantie cadeau moeten doen. Waarom? Omdat Spies zegt dat Denen meer seks hebben als ze een zonvakantie consumeren (in vergelijking met hun normale leven). En dat moet weer leiden tot een geboortegolf.

Deze geestige video doet het zeer goed en is al meer dan 1,6 miljoen keer bekeken.

3. Wifi In Cars - Chevrolet

Anno 2015 "moet je connected zijn". De Amerikaanse Autofabrikant Chevrolet bewijst dit nog maar eens met een geniaal geproduceerde  video. Stel je voor: een marketingbureau nodigt je uit voor een testpanel en voor aanvang van de test wordt gevraagd of iedereen zijn telefoon wil in leveren. Nietsvermoedend stem je in en zie je hoe de testleider vervolgens je telefoon in een versnipperaar gooit. Wat zou jij dan doen?

De beelden roepen een sterk gevoel op bij de testpersonen, die niet zozeer hun telefoon missen, maar hun connectie met de wereld (lees: het internet). De koppeling met het doel van de video is echter een beetje ver gezocht. Namelijk: de nieuwe Chevrolet Cruze is leverbaar met een infotainmentsysteem met 4G-wifi-verbinding, waarmee je altijd ‘connected’ bent. Desalniettemin scoorde deze video 1,6 miljoen views in één week tijd.

4. Nike - Last

De campagnes van Nike zijn vaak om te smullen en dat is deze keer niet anders. Nike geeft je altijd het gevoel dat je de beste bent en dat je elke sport kunt beoefenen zolang je hun producten draagt. En dat is in deze video niet anders, want iedereen kan bijvoorbeeld een marathonloper zijn. Het enige wat je moet doen, is beginnen met hardlopen. Just do it.

5. Adobe - The Launch: Do You Know What Your Marketing Is Doing?


Softwaregigant Adobe maakt met zijn promotievideo voor Adobe Marketing Cloud (een populair systeem onder marketeers) een mooie steek onder water naar de wereld van de reclame. Data zijn de heilige graal voor merken, maar kunnen soms ook het leven van een marketeer moeilijker maken dan je denkt. Adobe gebruikt een prachtige metafoor, waarbij de lancering van een raket wordt uitgesteld door wensen van de sponsors die op basis van data steeds meer aanpassingen eisen. Het tafereel is voor veel marketeers herkenbaar en hoewel de counter na een week tijd nog maar op 135.000 views staat, heeft deze video alles in huis om viral te worden. Enjoy!   


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.