Viral Friday Week 36/2014: Fox, Snickers & Nike

5 september 2014, 13:45

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Fox, Snickers & Nike. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Simpsons ALS Ice Bucket Challenge | THE SIMPSONS | ANIMATION on FOX

De Icebucket Challenge voor ALS. Wie kent ‘m niet. Dé virale knaller van 2014 tot nu toe. Vrienden, collega’s, celeberties, iedereen daagde elkaar uit een emmer ijswater over hun hoofd te gooien en een donatie te doen voor het goede doel. En als iets zó groot wordt, kan niemand meer achterblijven. Zo ook The Simpsons. Met maar liefst 19 miljoen views in een kleine 2 weken tijd haken ook zij goed aan op de challenge.

Nike Football: “Zig Zag” starring Neymar Jr.

Tja, iedere week kan deze lijst wel aangevuld worden met Nike virals. Het wordt zo langzamerhand een beetje eentonig. Ook nu weer met Neymar Jr. en de Hypervenom in de spotlights. Hij is duidelijk de ster van het moment. Wij hopen dat de nogal snel beledigde Ronaldo zich niet gepasseerd voelt. Nike gaat met deze “Zig Zag” video door met waar ze gebleven waren, namelijk in de cartoon stijl van ‘The last game‘. Dit mega-succes gaan ze alleen bij lange na niet evenaren. Deze WK video werd maar liefst meer dan 69 miljoen keer bekeken. Toch dromen veel merken van deze 3,4 miljoen impressies binnen 5 dagen. Nike just do it as usual!

Hornbach “Sag es mit deinem Projekt”

In Duitsland heeft bouwmarkt Hornbach een mooie viral uitgebracht om hun nieuwe pay-off kracht bij te zetten “Sag es mit deinem Projekt”. Sentimentele video’s scoren (wanneer goed uitgevoerd) vaak goed, zo ook deze. De video van Hornbach werd al meer dan 1 miljoen keer bekeken.

SNICKERS – “Johnny JamBoogie”

You not you when you’re hungry. Dat geldt ook voor Johnny Manziel a.k.a. Johhny Football. Op humoristische wijze gebruikt Snickers weer een celeb die zichzelf voor paal zet. Deze commercials scoren keer op keer. Wij zijn nieuwsgierig of Snickers deze video ook voor de Europese markt gaat gebruiken. De video op YouTubeis in ieder geval al bijna 1 miljoen keer bekeken.

Marshawn Lynch Gears Up for NFL Season with Skittles

Sport, bekende sporters, Amerika en de kick-off van het NFL seizoen zorgen voor het juiste momentum voor vele merken om hun product in de etalage te zetten. Snoepmerk Skitttels gebruikt American Football speler Marshawn Lynch voor hun commercial. De sporter bereid zich met behulp van Skittles voor op het nieuwe sportseizoen. Deze kleurrijke video werd al 290.000 keer bekeken.

Viral voor het goede doel: Many Faces of DUCHENNE MUSCULAR DYSTROPHY World Duchenne Awareness Day

De ALS Icebucket bewees al eerder wat voor een kracht video en viraliteit kunnen hebben voor een goed doel. Wij kregen het verzoek om de video die een andere verschrikkelijk spierziekte onder de aandacht te brengen namelijk Duchenne en dat verzoek plaatsen wij bij deze ook bij jou, sharing is caring.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!