Viral Friday week 32/2017: Kazachs seksisme, oddly IKEA’s en de ultieme kettingreactie

Viral Friday week 32/2017: Kazachs seksisme, oddly IKEA’s en de ultieme kettingreactie
, Mindshare

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: Kazachs seksisme, oddly IKEA's en de ultieme kettingreactie

1. Реклама Chocotravel - сервиса покупки авиабилетов без наценок!

1.254.870 views

In een poging de verkoopcijfers een vlucht te laten nemen, kwam de Kazachse vliegticketverkoopsite Chocotravel op de proppen met een niet al te origineel recept voor hun reclame: vrouwelijk naakt. In de dertig seconde durende commercial zijn stewardessen te zien die behalve een das en een hoed niets aan hebben. Op internet werd het spotje al enorm bekritiseerd vanwege seksisme. Chocotravel-topman is zich echter van geen kwaad bewust en ontkent dat er sprake is van enig seksisme. De aandacht trekt het in ieder geval wel. Meer dan 1,2 miljoen keer bekeken!

2. Hornbach | HORNBACH zegt sorry! 

230.571 views

De afgelopen weken hebben jullie ongetwijfeld de drie commercials van Hornbach gezien waarin veel te volle auto’s zorgen voor irritaties op de weg. Volgens de bouwmarkt is het tijd om sorry te zeggen voor alle narigheid die klushelden veroorzaken met hun klusproject. In een drietal video’s zien we een groep boze wielrenners, een oudere man die zijn balkonplantjes probeert te redden en buurtbewoners die hun oren beschermen tegen het geluid van een piepende bumper die over de grond sleept. Echter heeft Hornbach geen spijt van hun enorme assortiment van ruim 120.000 artikelen. En het werkt, deze opmerkelijke commercials zijn inmiddels al meer dan 230.000 keer bekeken.

3. IKEA USA | “Oddly IKEA”: IKEA ASMR

 112.458 views

De Amerikaanse tak van IKEA scoort deze week de derde plaats in het Viral Friday overzicht. De meubelgigant haakt met de video in op een online trend: namelijk de Odly Extreme Satisfing video’s. In dit type video’s wordt eigenlijk de spot gedreven met mensen die een tikkeltje autistisch zijn of een dwangneurose hebben. In de video van IKEA  zien we hoe met uiterste precisie een bed wordt opgemaakt. Voor de gewone mens is dit wellicht wat saai om te zien, maar het feit dat deze video al meer dan 112.000 keer is bekeken, bewijst het tegendeel.

4. Adidas Originals | ORIGINAL is never finished 3

96.913 views

Deze ogenschijnlijk chaotische spot moet doorgaan voor een creatief hoogstaand stukje werk van Adidas. We horen op de achtergrond een eigenzinnige versie van ‘My Way’ van Frank Sinatra. In het filmpje schitteren sterren als James ‘Fear the Beard’ Harden, Kendall Jenner en Young Thug die ook als nieuwe designers zijn aangetrokken door het merk der drie strepen. Met de woorden ‘Original is Never Finished’ wordt nog even onderstreept dat originaliteit de kern is van het merk. Waarom dan voor Kendall Jenner gekozen is, is de vraag? Don’t shoot the messenger. In minder dan 24 uur(!) al bijna 100.000 views.

5. Canon | Perfect Moments

12.498 views

De elektronicafabrikant Canon sluit deze week de hekken van de Viral Friday met een leuke en zeer creatief geproduceerde video. In de video zien we een serie van opvallende gebeurtenissen die zich ontwikkelen als een vallend dominospel. Op deze manier triggert de video van Canon om van begin tot eind te blijven kijken. Met de pay-off “The right place, at the right time, means nothing without the right camera” maakt Canon de weg vrij om de nieuwe EOS Rebel T7i te introduceren. Dit sterke concept leverde Canon al meer dan 12.000 views op in een week tijd.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.