Viral Friday Week 3/2014: AXE, Pepsi & Duracell

Viral Friday Week 3/2014: AXE, Pepsi & Duracell
, Mindshare
@WardCuiper

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week aandacht voor o.a. AXE, Pepsi en Duracell.

1. Devil Baby Attack

Je zal maar in New York lopen en een verlaten kinderwagen vinden. Je stapt dichterbij en dan ... jaagt een duivelse baby je de stuipen op het lijf! Met dit concept scoort Twentieth Century Fox Film Corporation een regelrechte viral-hit. Devil Baby Attack fungeert als trailer voor de film Devil's Due en is inmiddels al meer dan 29 miljoen keer bekeken.

2. Duracell: Trust Your Power - NFL's Derrick Coleman, Seattle Sea

Duracell levert een prachtige viral door het verhaal van de dove American Football-speler Derrick Coleman te vertellen. De reclame komt voort uit: "Trust Your Power", de campagne van Duracell die kinderen wil inspireren en wil aantonen dat met hard werken en toewijding alles mogelijk is. Duracell wou zich maar al te graag koppelen aan het inspirerende verhaal van Derrick Coleman, het resultaat heeft al 5,5 miljoen views behaald in een week tijd.

3. Pepsi - There Since the First #Halftime

Waar komt eigenlijk de half-time vandaan? Pepsi denkt het antwoord te hebben met deze reclame die bij de reclameblokken van 's werelds grootste reclamemoment, de Super Bowl, zal worden gedraaid. Pepsi in combinatie met Bruno Mars zal hoogstwaarschijnlijk veel online buzz opleveren, laten we hopen dat het de kosten waard was! Denk jullie dat Pepsi dit jaar de beste reclame heeft tijdens de Super Bowl? De viral heeft al 1,2 miljoen views en staat al vanaf 4 januari online.

4. Macklemore & Ryan Lewis Unleash NYC

Zondag 26 januari vindt alweer de 56ste editie van The Grammy's plaats. De muziek-awards, die uitgezonden worden op CBS, hebben eigenlijk weinig extra PR nodig met alle celebraties die komen, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om de wereld alvast een beetje warm te maken voor het muziekspektakel. The Grammy's valt en staat bij de artiesten en is het ouderwets voorbeeld van influencer marketing. The Grammy's maken in deze viral gebruik van de authenticiteit van de artiesten Macklemore & Ryan Lewis om zo de buzz rond het evenement te creëren. Het privé-optreden in een willekeurige New Yorkse bus werd al meer dan 1,2 miljoen keer bekeken.

5. AXE PEACE | Make Love Not War

Kan de aantrekkingskracht tussen mannen en vrouwen de wereld verbeteren? Het populaire verzorgingsmerk AXE is daarvan overtuigd. Ze hebben onlangs een lijn aan mannelijke verzorgingsproducten gelanceerd die bijdraagt aan meer liefde en verdraagzaamheid: AXE PEACE. Het merk brengt mannen en vrouwen bij elkaar zet een krachtig statement neer: Make Love Not War! Met deze nieuwe campagne slaan ze een andere weg in dan voorgaande campagnes en maakt een sterk punt dat voornamelijk bij de oudere jongers zeker zal aanslaan! En dat blijkt, de commercial heeft bijna 1 miljoen views behaald in 3 dagen!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.