Viral Friday week 29/2016: Pokédrone, SuperHumans en biker Arie en zijn taartvorm

Viral Friday week 29/2016: Pokédrone, SuperHumans en biker Arie en zijn taartvorm

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de Pokédrone, een veiligheidsinstructievideo die wel leuk is en biker Arie die op zoek is naar een taartvorm. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. TRNDlabs Pokédrone: The solution that delivers the power of catching ‘em all! - TRNDlabs        

Ja. De Pokémon Go-rage domineert uiteraard ook deze Viral Friday. Deze week scoorde gadgetleverancier TRNDlabs de eerste plaats met hun productvideo van de Pokédrone. Dé oplossing voor alle pokémontrainers die razendsnel hun pokémonarsenaal willen vergroten. Inspelen op een hype met een gelikte productvideo is een slimme manier om views voor je video te genereren. Inmiddels nadert de Youtube viewcounter de 400.000 views in een week tijd. “Gotta catch ‘em all!” 

2. Safety in Hollywood #AirNZSafetyVideo 

De meeste mensen skippen het liefst de veiligheidsinstructievideo in het vliegtuig. Air New Zealand gooit het daarom al een tijdje over een andere boeg. Ze creëren namelijk safetyvideo’s die je écht wilt kijken. Bekend zijn de versies met spelers van de All Blacks, de versie die geïnspireerd is op The Hobbit, de editie met Betty White en de populaire video met Sports Illustrated-modellen. In de hoofdrol van deze video spelen Anna Faris (Scary Movie) en Rhys Darby (een Nieuw-Zeelandse stand-upcomedian) Ze beelden de veiligheidsinstructies zo komisch uit dat de video inmiddels de 298.336 views gepasseerd is. En dat is goed voor een tweede plaats in dit Viral Friday overzicht. 

3. The only person to survive on our roads: meet Graham - TAC

Op de derde plaats in deze Viral Friday vinden we de video waarin Graham de show steelt. Hij is nogal een opvallende verschijning. Zijn lijf is namelijk het resultaat van een wetenschappelijk experiment waarbij kunstenaars en wetenschappers het menselijk lichaam hebben laten evolueren tot de meest optimale vorm om auto-ongelukken te overleven. Graham is het middelpunt van het project dat door de Australische verkeersveiligheid organisatie TAC is opgezet is om het aantal verkeersongevallen te verminderen. Rondom dit initiatief is een indrukwekkend platform gecreëerd. Het lijf van Graham kunnen we inmiddels een viralhit noemen, want de film nadert in en week tijd 300.000 views.

4. We're The Superhumans | Rio Paralympics 2016 Trailer 

In de Viral Friday van vorige week kwam de BBC voorbij. Dit keer de beurt aan Channel 4 die op een geweldige wijze laat weten dat de Paralympics bij hun te zien is. De commercial werd al meer dan twee miljoen keer bekeken op YouTube en verdient daarnaast een groot applaus.

5. Biker Arie zoekt een taartvorm (2016) - Centraal Beheer

Deze week sluiten we de Viral Friday af met een viralhit van Nederlandse bodem. Centraal Beheer is een oude bekende van deze rubriek en een ervaren viral video-expert die al flink wat pareltjes heeft gecreëerd. Dit keer ontmoeten we biker Arie. En dé vraag is: wat zou jij doen als hij bij jou voor de deur staat om een taartvorm te lenen? Arie nam de proef op de som en reed langs bij verschillende leden van het sociale online deelplatfom Peerby met verborgen camera's. Dat leverde deze opvallende beelden op die in een week tijd bijna 5000 views genereerden. Enjoy!

Bonus: Tiny Toast - Horse - Humans Can't Resist 

Simpele commercials die opvallen door hun mafheid, ik houd ervan. Cornflakes merk Tiny Toast doet dat vrij briljant, met bijna 140.000 views op YouTube voor hun commercial. 


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.