Viral Friday Week 28/2014: BMW, Oreo & Dtac

Viral Friday Week 28/2014: BMW, Oreo & Dtac

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van BMW, Oreo & Dtac. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. The power of love

Sentimentele video's scoren vaak goed. Opvallend is dat ze steeds vaker niet van Amerikaanse bodem komen, maar vanuit Azië. De Thaise telecomgigant Dtac benadrukt dat in de video, waarin een radeloze vader zijn baby troost en aantoont dat liefde boven technologie gaat. Natuurlijk laat Dtac wel zien dat middels hun product liefde makkelijk te delen is. De video voor de grote Thaise markt wordt enorm goed bekeken en scoorde meer dan 7,7 miljoen views in een week tijd.

2. BMW M4 - "Ultimate Racetrack"

Voor de introductie van de nieuwe BMW M4 Coupé pakt de Duitse autofabrikant extra uit. Om de wendbaarheid van dit nieuwe model te tonen, is een vliegdekschip omgebouwd tot de ultieme racetrack. Hoewel opvalt dat deze video vol zit met special effects, zijn de beelden van deze 'driftige' BMW die over alle bochten van het compacte circuit perfect en soms op bijna onmogelijke wijze neemt erg fraai. Deze spannend geregisseerde viral scoorde dankzij de buzz rondom de nieuwe M4 Coupé en de uitmuntende productie al bijna 3 miljoen views in een week tijd!

3. José's Wi-Fi Dogs

De nieuwe commercial van T-Mobile haakt perfect in op de behoefte die iedereen heeft op vakantie, namelijk wifi...! Op de website van José kom je erachter hoe deze trendwatcher en futurist een gat in de markt heeft ontdekt. We zien steeds vaker dat campagnes dieper gaan dan alleen de commercial, denk bijvoorbeeld aan The Last Game van Nike. De commercial heeft een leidende rol en daarnaast verschijnen er ook nog andere filmpjes die aansluiten op de campagne en het verhaal versterken, zo ook bij José en zijn honden. Al met al is deze grappige reclame van T-Mobile pas later viraal gegaan en scoorde na bijna een maand de 1 miljoen views.

4. Mel's Mini Mini Mart

Zonder twijfel levert het bekende koekjesmerk Oreo een van de leukste virals van deze week. In de video, waarin de nieuwe Oreo Mini's worden geïntroduceerd, vertelt Oreo het verhaal van Mel's Mini Mini Markt. En doet dat op een Dr. Seuss-achtige wijze met een geniaal bedacht script op rijm. Opvallend is dat in eerste instantie niet meteen duidelijk is dat het hier gaat om een Oreo-commercial. Pas halverwege de video wordt het geheim van Mel's Mini Mini Markt onthuld, en hoe! Hoewel deze viral pas 200 duizend views heeft gescoord, verwachten wij grootse dingen van dit mooie verhaal.

5. ZOO JEANS MAKING MOVIE

Het Japanse spijkerbroekenmerk Zoo jeans zorgt met deze video voor een mooi staaltje 'digital PR'. In deze viral wordt sterk gebruikgemaakt van een ludieke actie die ultiem aansluit bij de naam van het merk. Spijkerbroeken zijn er in alle soorten en maten en zijn zelfs collectoritems. In samenwerking met de dierentuin Kamine Zoo heeft het merk de broeken laten afwerken door leeuwen, tijgers en beren. De designbroeken worden tentoongesteld en later geveild. De opbrengst van deze sympathieke actie gaat naar de dierentuin en WNF. Zoo jeans gaat er met de PR vandoor, en niet te zuinig ook, de video is inmiddels bijna 70 duizend keer bekeken.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.