Viral Friday Week 27/2016: het geheime leven van huisdieren, gespierde bejaarden en GoPro

Viral Friday Week 27/2016: het geheime leven van huisdieren, gespierde bejaarden en GoPro

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week het geheime leven van huisdieren, gespierde bejaarden en GoPro. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Old Man Strength At Muscle Beach - Smith & Forge 

Nog niet heel veel YouTubeviews (48K), maar toch bovenaan in de Viral Friday vandaag. Deze video van het Cidermerk Smith & Forge werd binnen de eerste twintig uur meer dan 27 miljoen keer bekeken op Facebook. De prankvideo is tof en goede prankvideo’s gaan vaak als een trein. De merkkoppeling snap ik niet helemaal en ik betwijfel ook of de video niet alleen een goed werkt voor de makers en kanaal (Trillist) in plaats van de adverteerder.

2. A Love Story - Chipotle Mexican Grill

Deze video van fastfoodketen Chipotle Mexican Grill is een animatiefilm op zichzelf en animatiefilms zijn populairder dan ooit. Een vrij lange video die je maar al te graag verder kijkt, wel vraag ik mij af of de consument geduldig genoeg is om, na een dikke vier minuten kijken, ook nog te wachten op de boodschap van de adverteerder. Anyway, de video werd inmiddels al meer dan 3.3 miljoen keer bekeken.

3. GoPro: The Secret Life of Pets - GoPro

GoPro heeft blijkbaar een samenwerking met en een rol in de nieuwe animatiefilm The Secret Life of Pets en wil dit ons laten weten. Ik ben nieuwsgierig of GoPro dit met een beweegreden doet om camera’s te verkopen aan een jongere doelgroep of juist aan de ouders van deze kids, maar ik ben meer fan van de reguliere extreme sportsvideo’s, gevoelsmatig zit daar veel meer een ‘brandfit’. De video werd wel al meer dan 2.6 miljoen keer bekeken op YouTube

4. TV Commercial - "Married Friend" | AT&T

Humor is een van de sterkste elementen die een merk kan inzetten om een video viral te maken. De Amerikaanse logistieke dienstverlener AT&T spelt op briljante wijze in op (voor veel mannen) een herkenbare situatie. Iedere vriendengroep heeft een eeuwige vrijgezel en 'die ene' die onder de plak zit bij zijn partner. In deze video wordt op een pijnlijke, maar zeer herkenbare manier uitgelicht hoe deze stereotype mannen tijd maken om wat leuks te doen. Het resultaat bijna 2,5 miljoen views in één week tijd. Enjoy!

5. Virgin Media | Usain Bolt | #BeTheFastest

9,58 seconden. Dat is de tijd waarmee sprintkampioen Usain Bolt zijn wereldrecord op de 100 meter vestigde. Virgin Media laat ons in deze video zelf ervaren wat de impact kan zijn van 9,58 seconden. Deze inspirerende video werd snel een viralhit met een beetje hulp een van ’s werelds meest opmerkelijke atleten allertijden. Hij noteerde in een week tijd namelijk al bijna 50.000t views.    


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.