Viral Friday Week 24/2015: Dunkin Donuts, Gillette & Apple

Viral Friday Week 24/2015: Dunkin Donuts, Gillette & Apple

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Dunkin Donuts, Gillette & Apple. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Dunkin Donuts - Gronk and Big Papi Summer Chill Hit Single "Sippin"

De video van Dunkin Donuts is deze week het best bekeken, de video is verre van speciaal of goed. De enige reden die wij kunnen bedenken waarom de video al meer dan een miljoen keer is bekeken, is omdat (er voor de Nederlander onbekende) topsporters Rob Gronkowski en David Ortiz onderdeel uitmaken van de commercial.

2. Shave Forth ft. Dr. Lektroluv & DJs from Mars | Gillette BODY

Een hysterische video van Gillette waarin zij de iconische dj's Dr. Lektroluv en DJs from Mars het nieuwe grooming product onder de aandacht laten brengen. In deze video zijn het wederom de influencers die de video relevant maken voor een groter publiek. De video werd al meer dan 320.000 keer bekeken.

3. Apple Music - Music needed a home... so we built it one

Deze week werd het officieel bekend gemaakt tijdens het WWDC in San Francisco. Apple lanceert haar eigen muziekstreamingdienst en voegt zich bij Spotify, Tidal en Deezer. De video is typisch Apple, het lijkt alsof ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden. Maar als ze het wiel opnieuw uitvinden, dan doen ze dat wel goed. Het is een perfecte productpresentatie: het design komt voorbij, de doelgroep is aan het woord, artiesten zijn te zien en de 'creative' achter het project komt nog even zijn visie delen. De video heeft nu ruim 200.000 views en dat is toch vrij mager als je kijkt naar vorige video's over producten of innovaties.

4. HSBC - Discover stories from the lift

Op de vierde plaats noteren we deze week de viral hit van HSBC (voor diegene die dat nog niet wist, we hebben het hier over The Hongkong and Shanghai Banking Corporation). De lift is één van de belangrijkste plekken in een gebouw. Waarom? Omdat iedereen, van directeur tot postkamermedewerker, gebruikmaakt van deze voorziening. In de lift delen we mooie momenten met collega's maar beleven we ook hoogte- en dieptepunten. Het succes van deze video, die in een week tijd meer dan 200.000 views scoorde, komt door het gegeven dat HSBC goed gebruikmaakt van herkenbare emoties van de werkende mens. Enjoy!

5. Minute Maid Father's Day #doingood Video

Met Vaderdag in het verschiet is het tijd om even stil te staan bij de belangrijkste man in je leven. Vruchtensapproducent Minute Maid doet dit op een opvallende manier met de #doingood-campagne waarvoor deze video is gemaakt. In de video leest een vader de brief voor die hij van zijn zoon kreeg voor Vaderdag. Het resultaat is een tranentrekkende productie die goed is voor meer dan 150.000 views in een week tijd.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.