Viral Friday Week 24/2014: Nike, Dove & Volkswagen

Viral Friday Week 24/2014: Nike, Dove & Volkswagen

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Nike, Dove & Volkswagen. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Nike Football: The Last Game ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Zlatan, Iniesta & more

Content is key, content is king, content is everything. Nike begrijpt dit maar al te goed en maakt een schitterende animatie die meer op een animatiefilm dan op een commercial lijkt. De timing is cruciaal en relevanter kan Nike niet zijn met de lancering van de video net voor de start van het wereldkampioenschap. Dit knappe staaltje contentmarketing scoorde al 33 miljoen views in enkele dagen tijd.

2. House Match ft. Beckham, Zidane, Bale and Lucas Moura: all in or nothing -- adidas Football

Het WK creëert relevantie voor sportmerken, waardoor zij perfect op de waan van de dag kunnen inspelen. Hoewel alle 4 de voetbalsterren uit deze commercial niet op het WK te zien zijn, kent elke sportfan deze legendes. Voetballers Bale en Lucas Moura spelen een potje voetbal tegen legendes uit het naaste verleden en niet de minste, namelijk Zidane en Beckham. Het potje voetbal, gespeeld op adidas-sneakers, vindt plaats in het huis/paleis van het laatstgenoemde voetbalicoon.

Sterren als Zidane en Beckham roepen bij menig voetbalfan warme herinnering op en zullen voor velen de reden zijn om de viral te bekijken. De video werd in een week tijd al meer dan 14 miljoen keer bekeken.

3. Volkswagen - Eyes on the road

Soms gaan video's viral met een beetje hulp van anderen. Zo ook deze briljante viral van Volkswagen. In de video worden nietsvermoedende bioscoopbezoekers geattendeerd op de gevaren van mobieltjes in het verkeer. Tijdens de film ontvangt de hele zaal een berichtje (oh ja, opvallend genoeg heeft niemand zoals dat hoort in een bioscoop zijn telefoon uitgezet) en je kunt natuurlijk wel raden dat er precies op het moment dat iedereen naar zijn mobiel staart er een ongeluk gebeurt.

De boodschap is duidelijk, weg die mobieltjes achter het stuur. En nu terug naar het opvallende detail over deze nummer drie in het Viral Friday-overzicht van deze week. Het is namelijk niet Volkswagen die met de eer mag strijken van 17 miljoen+ views, maar het YouTube-kanaal Mad Over Ads waarop deze video is gedeeld. 'Sharing is caring', zullen we maar zeggen!

4. Calls For Dad | #RealDadMoments | Dove Men+Care

Dove zet in voorbereiding op Vaderdag (dat is aanstaande zondag, voor de vergeetachtigen onder ons) de vaders van deze wereld even lekker in het zonnetje. Er is namelijk niets aandoenlijker voor een vader dan te horen hoe jouw kind "papa" naar je roept. Met deze prachtig geproduceerde video speelt Dove Men+Care prachtig in op de emoties van stoere papa's. En met succes, want de video is al dik 3 miljoen keer bekeken!

5. Full Story - Ooredoo and Leo Messi: Simply Do Wonders

Vorige week lanceerde Ooredoo hun eerste globale campagne met superster Lionel Messi in de hoofdrol. Door gebruik te maken van de grote invloed die een persoon als Messi heeft, probeert het merk wereldwijd voet aan de grond te krijgen. De commercial wordt ondersteund door de socialmediacampagne 'Simply Do Wonders', waarbij jonge voetballers worden aangespoord om filmpjes te uploaden op Instagram waarin ze hun voetbalkunsten vertonen. Door dit te doen, maken ze kans op een ontmoeting in Barcelona met hun idool Messi. Deze commercial is inmiddels al bijna 3 miljoen keer bekeken.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.