Viral Friday Week 23/2014: Castrol, #ProudToPlay en Ajax

Viral Friday Week 23/2014: Castrol, #ProudToPlay en Ajax

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Adidas, Calvé & Google. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Castrol EDGE Titanium Strong Blackout

Motorolie, dat het goed is om voldoende van dat spul in je motorblok te hebben zitten, lijkt ons duidelijk. Maar hoe overtuig je de massa dat jouw motorolie beter is dan alle anderen? Castrol bedacht de ultieme test en nodigde de roemruchte coureurs uit om te bewijzen waar Castrol toe in staat is. In deze viral zien we Ken Block in zijn Ford Fiesta, Augusto Farfus in zijn BMW, Adrian Zaugg in zijn Lamborghini en tot slot, Mike Rockenfeller in zijn Audi racen tegen het licht. Het resultaat mag er zijn en met de prachtige beelden en de High-End productie van deze video scoorde de motoroliefabrikant al meer dan 5 miljoen views! En een verdiende eerste plaats in deze Viral Friday.

#ProudToPlay: Celebrating equality for all athletes

Youtube blikt op geheel eigen wijze vooruit op het aankomende Wereldkampioenschap Voetbal in Brazilië. Ondersteund met wijze woorden van Nelson Mandela en roemruchte sporters benadrukt Youtube met #ProudToPlay dat het belangrijk is dat supporters hun sporthelden eren ondanks hun geaardheid of afkomst. Het is tenslotte dankzij deze sporters dat maatschappelijke issues bespreekbaar zijn. Deze video bevat alle elementen die nodig zijn voor een goede viral: een inspirerend wereldleider, topsporters en hoogtepunten uit de sportgeschiedenis. Inmiddels is de video de 4 miljoen views gepasseerd.

Ajax en adidas presenteren nieuw thuis- en uitshirt 2014/2015

Het in de maling nemen van mensen is al een tijdje hot and happening. De introductie van het nieuwe thuis- en uitshirt was voor Ajax en Adidas de ideale gelegenheid dit ook eens in de praktijk te brengen. Onder andere Frank de Boer en Daley Blind krijgen de nieuwe tenues te zien en daar waren ze niet allemaal even blij mee, oordeel zelf! Een perfect voorbeeld van free publicity, en met al meer dan één miljoen views in nog geen week tijd, goed voor een derde plek in de Viral Friday.

The Game Before The Game

Wederom dient een merk zich aan met een viral voor het WK en ook dit keer zien we een niet misselijk lijstje voetbalsterren voorbij komen. In de Beats by Dre commercial schitteren Neymar Jr., Bacary Sagna, Bastian Schweinsteiger, Blaise Matuidi, Cesc Fàbregas, Daniel Sturridge, Chicharito, Jozy Altidore, Luis Suárez, Mario Götze, en Robin van Persie. Dat we gek zijn op voetballers die de populaire headphones dragen is bekend, maar naast het gebruik van deze 'influencers' weet Beats by Dre het gevoel van voor de wedstrijd perfect te laden. Een mooie commercial die binnen drie dagen tijd meer dan 800.000 keer is bekeken op YouTube.

Apple - iPhone 5s - TV Ad - Strength

Gezondheid is een steeds belangrijker topic voor grote merken. Eerder deze week introduceerde Apple het nieuwe besturingssysteem iOS 8, waarbij apps voor de gezondheid voornamelijk centraal staan. In deze nieuwe commercial speelt Apple hier verder op in door te tonen wat je iPhone 5s allemaal kan als je er de juiste apps op installeert en de juiste draagbare devices daarbij aanschaft. Kortom deze viral met 320 duizend views is een goede motivatie om dit weekend weer eens lekker de hardloopschoen aan te trekken!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.