Viral Friday Week 21/2016: Levi’s/Google, Contours Baby en Hostelworld

27 mei 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Levi’s/Google, Contours Baby en Hostelworld. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Levi’s Commuter x Google Trucker Jacket

Levi’s en Google hebben de handen ineengeslagen om het kledingstuk van de toekomst te maken. Een kledingstuk dat vooral handig is voor fietsend Nederland. Of de kledinglijn Commuter uiteindelijk technologisch slim wordt, is natuurlijk de vraag, Levi’s wil hiermee vooral hun innovatieve karakter laden.

Spectaculair goed is de video niet, maar wij mensen kijken nou eenmaal graag nieuwe futuristische ontwikkelingen. De video werd al meer dan 300.000 keer bekeken op YouTube.

2. Countours Baby – The Baby Stroller Test-Ride

De Amerikaanse kinderwagenretailer Contours Baby scoort deze week met de hilarische video voor hun nieuwste lijn kinderwagens. Hoe kun je nou bepalen of de kinderwagen die je voor je kind koopt ook écht zo comfortabel is als ze in de folder zeggen? Nou, door hem zelf uit te proberen natuurlijk!

Het tafereel is inmiddels uitgegroeid tot een kleine internetsensatie en met bijna 300.000 views is deze video goed voor de tweede plaats in dit Viral Friday overzicht.

3. Salvation Army – Open House: Poverty isn’t always easy to see

De Canadese tak van het Leger Des Heils scoort deze week de derde plek in dit Viral Friday-overzicht met een hele sterke video. In de film wordt op een zeer pakkende wijze duidelijk gemaakt dat armoede vaker voorkomt dan we denken. Het doel van de video is het publiek te overtuigen dat de maatschappij zich sterk moet maken tegen armoede.

Inmiddels is deze emotionele video de 243-duizend views gepasseerd en dat is een goede indicatie dat er inmiddels ook vaak op de donatieknop gedrukt zal zijn.

4. Hostelworld – In Da Hostel With 50 Cent!

Hostelworld probeert met deze video het shady imago van hostels weg te nemen door drie successen uit een ver verleden te combineren: Rapper 50 Cent, zijn hit ‘In Da Club’ en het tv-format MTV cribs. En dat werkt, want het is een herkenbaar format dat je graag kijkt en dat tevens een positief beeld geeft van vandaag de dag.

De video werd al 170.000 keer bekeken op YouTube en heeft daarmom nog wel wat meer views nodig willen Hostelworld de kosten voor de samenwerking met de rapper eruit halen.

5. Snickers Ice Cream – “Scream”

Een hele simpele commercial die een hoop kabaal maakt, een glimlach veroorzaakt en het ijsje van Snickers onder de aandacht brengt. Een sterke pre-roll, niet meer en niets minder. De video inmiddels 13.000 keer bekeken op YouTube.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!