Viral Friday week 20/2017: Netflix voor games, PornHub is 10 en een slechte week voor Seal

Viral Friday week 20/2017: Netflix voor games, PornHub is 10 en een slechte week voor Seal

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: Netflix voor games, PornHub is 10 en een slechte week voor Seal.

1. Zain | اعلان زين رمضان 2017

4.495.552 views

We trappen deze Viral Friday af met een indrukwekkende anti-terrorismevideo van Telecombedrijf Zain uit Koeweit. In de drie minuten lange clip wordt door Islamitische mannen, vrouwen en kinderen gezongen over liefde en vergiffenis als tegenreactie op het recente geweld. "Worship your God with love, with love not terror". Het is dan ook geen verrassing dat Zain de commercial tijdens de start van Ramadan heeft gelanceerd. Deze inspirerende video is al meer dan vier miljoen keer bekeken en gaat viral in het Midden-Oosten.

2. Microsoft | Xbox Game Pass: Danny McBride More is Better

1,004,499 views

Microsoft heeft voor de Xbox een nieuwe online dienst geïntroduceerd. Met Xbox Game Pass kun je - in a nutshell - nu “spellen spelen zoals je films kijkt op Netflix”. Uiteraard hoort bij zo’n productlaunch een goede commercial met voldoende elementen die een viral effect teweeg brengen. En dat is gelukt. In de video zien we de Amerikaanse acteur Danny McBride die geen genoegen neemt met de alom bekende term “less is more”. En terecht, want met Xbox Game Pass hoeft niemand meer genoegen te nemen met minder. De komische video is inmiddels al meer dan één miljoen keer bekeken en dat wordt natuurlijk alleen maar "more”. 

3. Pornhub | Celebrating 10 Years

955.399 views

Pornhub, wie kent het niet? In de afgelopen 10 jaar uitgegroeid tot de grootste online adult entertainment website van de wereld. Om het tienjarig jubileum te vieren geeft het platform honderd abonnementen weg aan trouwe volgers. In het lichtelijk NSFW-filmpje zien we alledaagse situaties die bij velen kunnen leiden tot het prikkelen van de dirty mind. Met de boodschap “Anyone can be a pornstar” worden die gedachten aangemoedigd en wordt gewezen op de amateurafdeling van Pornhub. In een kleine week tijd is het al bijna een miljoen keer bekeken.

4. Discovery Channel | SHARK WEEK | It’s Still a Bad Week to be a Seal!

80.842 views

Tja, Discovery Channel snapt het. Voor hun aankomende editie van de populaire themaweek Shark Week produceerde de televisiezender een geniale commercial waarin niemand minder dan de wereldberoemde zanger Seal het moet ontgelden. Met de payoff “It’s Still a Bad Week to be a Seal", is het niet echt een uitdaging om te raden hoe deze video afloopt. Het resultaat is goed voor meer dan 80.000 views in één week tijd.

5. ALDI Australia - Good Different - We only pick the best

42.691 views

De Australische tak van de Duitse supermarktketen ALDI sluit deze week het overzicht af met een gevatte video over kwaliteit en kwantiteit. Veel supermarkten willen vandaag de dag een zo groot mogelijk assortiment aanbieden. Dit resulteert er vaak in dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dat is het uitgangspunt van deze komische video die al meer dan 42.000 keer is bekeken. 


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.