Viral Friday week 2/2017: een ongeautoriseerde viralhit, Breaking Bad-kippetjes & pizzafeestjes

Viral Friday week 2/2017: een ongeautoriseerde viralhit, Breaking Bad-kippetjes & pizzafeestjes

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week een ongeautoriseerde viralhit, Breaking Bad-kippetjes en pizzafeestjes. 

1. Adidas | Break Free

10.711.652 views

We trappen de Viral Friday af met hét bewijs dat creativiteit de belangrijkste succesfactor is in de creatie van een viralhit. Ondanks dat de deze film al wat ouder is, delen we hem graag omdat hij viral is gegaan met een reden. Deze film lijkt namelijk een productie te zijn van sportkledingmerk Adidas, maar niets is minder waar.

De film is namelijk gemaakt door student Eugen Merher. De originele insteek is sterk, maar ondanks de kwaliteit weigerde Adidas de productie te incorporeren in hun marketingactiviteiten. Zoals we zeggen in media “there is no such thing as bad publicity” en met het bericht dat deze film zonder zegen van Adidas op het internet te zien is, nam het succes alleen maar toe. Inmiddels is de video al meer dan tien miljoen(!) keer bekeken. 

2. DiGiorno Pizza Anthem l Featuring Von Miller & Redfoo

1.782.323 views

De diepvriespizzabakkers van DiGiorno schuiven alle fiches naar voren en gaan all-in met deze commercial van bijna vier minuten. Het heeft veel weg van een videoclip waarin meerdere sterren zoals LMFAO een hoofdrol vervullen. Je hoeft maar een DiGiorno pizza in de oven te schuiven en het feest barst meteen los. Het brengt de kijker meteen in de feestelijke sferen en dat hebben ruim 1,7 miljoen kijkers al ervaren. En dat in slechts negen dagen! Click play and bust your speakers. Straight outta the oven, baby!

3. AMC | Los Pollos Hermanos - Taste the Family!

738.950 views

Breaking Bad-fans opgelet! Omdat het Amerikaanse productiehuis AMC waarschijnlijk weet hoe erg wij Walter White missen, creëerde AMC een komische “commercial” met fastfoodbadguy Gus Fring in de hoofdrol. De film is geregisseerd als een commercial voor Los Pollos Hermanos, het Mexicaanse fastfoodrestaurant van Fring. Omdat binnenkort een nieuw seizoen start van de Breaking Bad spin-off “Better Call Saul” kunnen we deze commercial zien als een zeer succesvolle teaser! Hij is namelijk al meer dan 738.000 keer bekeken.

4. We love our Lamb | Celebrate Australia with a Lamb BBQ

554.128 views

Op de vierde plaats in dit Viral Friday overzicht pronkt een bijzondere film van de Australische lamsvleesreceptenmakers We love our Lamb. In de video verheerlijken zij op een zeer indrukwekkende manier lamsvlees. Blijkbaar gaat dit de Aussies echt aan het hart, want inmiddels scoorde de film al meer dan 554.000 views. 

5. SNICKERS® – “The Warning”

335.201 views

Snickers zet het grappige “you’re-not-yourself-when-you’re-hungry-concept” door en komt nu met een nieuwe variant. Geen celebrities, maar gewoon jan modaal die in dit filmpje mag schitteren. Het concept slaat aan, omdat de kijker zich kan identificeren met de hoofdrolspeler. We hebben allemaal wel een momentje waar we onszelf niet zijn, omdat de stevige trek al onze aandacht vergt.

Zo ook in dit filmpje waar deze average joe een beslissing maakt op een lege maag en de consequenties onder ogen moet zien. Daarom: eet een Snickers als je trek hebt om drama te voorkomen. De video scoorde 335.000 views in negen dagen. BIEEEM!


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.