Viral Friday Week 2/2016: Old Spice is terug, drink met mate & mannen op hakken

Viral Friday Week 2/2016: Old Spice is terug, drink met mate & mannen op hakken
, Mindshare
@WardCuiper

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: Old Spice is terug, drink met mate en mannen op hakken. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Old Spice | Whale | #smellegendary

Met regelmaat verschijnt er een video van Old Spice in de Viral Friday en de één is nog bizarder dan de ander. De humor in de video’s van de Amerikaanse aftershavefabrikant maken het al een viral-hit op voorhand. Deze video kent wederom hetzelfde recept als alle voorgaande, echter is het wel een begin van een nieuw tijdperk, want Old Spice heeft een nieuwe gezicht! De video werd al 1.4 miljoen keer bekeken op YouTube. Old Spice maakte niet één maar twee video’s, kijken dus.

2. Australia Day Lamb 2016 | Commence Operation Boomerang

(Warning: Vegetariërs en veganisten, kijk dit niet) 

Vlees is belangrijk voor Australiërs. Vooral lamsvlees en al helemaal op de nationale feestdag Australia day. Ze hebben er zelfs een organisatie voor genaamd We love our Lamb. Beetje overdreven, net zoals deze video waarin bekende Aussies in het buitenland worden teruggehaald voor de feestdag. De video is voor velen Australiërs waarschijnlijk herkenbaar en daarom een hit. Voor ons blijft het een ietwat absurde video. De video werd tot op heden 1,2 miljoen keer bekeken op YouTube.

3. AXE - Find Your Magic

AXE weet wel hoe je een kekke commercieel schiet, maar deze commercial is next level. Bij AXE stond voorheen altijd de deoderant centraal bij het veroveren van de harten van vrouwen (of mannen). Nu stelt AXE met hun nieuwe campagne ‘Find Your Magic’ het persoon centraal met een mooie boodschap. Er komen in de video, die bijna 200.000 keer is bekeken, mannen op hakken en mannen op wielen voorbij!

4. Heineken | Moderate Drinkers Wanted

Je zou denken dat een biermerk het drinken van hun brouwsel zou aanmoedigen, maar Heineken is groter dan dat simpele gegeven en omarmen de ‘geniet, maar drink met mate'-boodschap in deze video. Kwijlend in slaap vallen aan de bar is niet alleen gênant voor jezelf, maar nog vervelender voor je vriendin. Deze video vanuit het perspectief van de vrouw werd binnen korte tijd al bijna 100.000 keer bekeken.

5. The All-New 2016 Malibu: The Car You Never Expected :60 | Chevrolet

Het lijkt erop of de Amerikaanse autofabrikant met een imagoprobleem te maken heeft. Waarom zou je anders je logo’s van je nieuwe model afhalen en mensen laten raden wat voor merk het is en dan hopen dat ze roepen dat het een Lexus of BMW is. Geen spectaculaire video, maar Chevrolet vertelt tussen neus lippen door wel alle nieuwe features van dit model aan de bijna 60.000 kijkers tot nu toe.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.