Viral Friday Week 18/2016: Temptations, Duracell en JetBlue

Viral Friday Week 18/2016: Temptations, Duracell en JetBlue

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week sprekende katten vanTemptations, een feel-good-video van Duracell en moederdag volgens JetBlue. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. CATTERBOX™ - Temptations 

Een hilarische bullshit-video van het kattenvoermerk Temptations. Katten vormen natuurlijk al een van de populairste topics op het internet. Gecombineerd met het zogenaamde nieuw ontwikkelde gadget waarmee we katten kunnen laten praten, maakt dit een instant hit. Wie wil dat nou niet zien? De video is inmiddels meer dan 1,2 miljoen keer bekeken op YouTube.

2. Duracell - Stay Connected

Deze video is op en top Amerikaans: emotioneel en met natuurlijk een hoog feel-good-gehalte. De welbekende batterijen van Duracell stop je niet alleen in konijnen, maar kunnen ook een verschil maken in het leven van mensen. En dat laat de producent graag weten. Deze lieve commercial werd meer dan 700.000 keer bekeken op YouTube.

3. JetBlue - FlyBabies

Een mooie video rondom moederdag van de Amerikaanse vliegtuigmaatschappij JetBlue. Niets, maar dan echt niets is irritanter dan een vlucht naar Thailand doorbrengen naast een moeder en haar huilbaby. Alleen voor de moeder in kwestie is het nog net iets irritanter. JetBlue weet hier een positieve twist aan te geven. De video is sterk omdat het momentum van moederdag met een voor velen herkenbare situatie/frustratie wordt gecombineerd. De video werd al meer dan 700.000 keer bekeken op YouTube.

4. Disney - Live Texturing of Augmented Reality Characters            https://www.youtube.com/watch?v=SWzurBQ81CM            Disney            

Nieuwe gadgets en technieken zien we graag. Regelmatig betreft het borstklopperij van een adverteerder die een prototype laat zien, maar in deze video laat Disney zien dat zij nadenken over de toekomst van entertainment. De ontwikkeling die deze video toont, is net zo breathtaking als onpraktisch, de video is ondertussen al meer dan 600.000 keer bekeken.

5. KLM & Heineken - The Orange Experience 2016      

Vorig jaar hadden de oer-Hollandse bedrijven Heineken en KLM  een mooie actie en een dikke viral rondom de net zo Hollandse feestdag Koningsdag. Dit jaar hetzelfde laken en pak en om eerlijk te zijn is deze weinig origineel. Sympathiek is de actie wel. Beide merken verrassen samen mensen van over de hele wereld met het feest van hun leven. De video is bijna 400.000 keer bekeken en dat is waarschijnlijk niet het resultaat waar op men op hoopte. Volgend jaar iets anders bedenken?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.