Viral Friday Week 17/2016: #LoveAtFirstTaste, skateboarders en de slechtste Instagrammer ooit!

Viral Friday Week 17/2016: #LoveAtFirstTaste, skateboarders en de slechtste Instagrammer ooit!

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week #LoveAtFirstTaste, skateboarders en het slechtste Instagramaccount ooit! Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Knorr #LoveAtFirstTaste - Knorr   

Met bijna 12.5 miljoen YouTube-views staat de video van Knorr met stip boven aan in de Viral Friday van deze week. Knorr weet in deze aandoenlijke video het umfeld waarin zij acteren op een mooie manier te koppelen aan het misschien wel het populairste thema in elke cultuur; liefde. Het houdt niet op bij de video natuurlijk kan je ook je eigen smaakprofiel ontdekken.

2. P&G Thank You, Mom - Strong | Rio 2016 Olympic Games - P&G (Procter & Gamble)

Procter & Gamble maakt slim gebruik van moederdag om een viral hit te scoren met de video die het merk heeft ingezet om het sponsorschap van de aankomende Olympische Spelen kenbaar te maken. Sterke moeders stelen in deze video de show als de helden van onze favoriete Olympische sporters. Met meer dan vijf miljoen views is overduidelijk dat P&G de portemonnee getrokken heeft om zoveel mogelijk mensen te bereiken met deze video. Echter mag dit succes ook toegewezen worden aan de uitmuntende productie en de gastrollen van bekende Olympische sporters.

3. iPhone 6s: Onions - Apple  

Dat Apple deze week in het Viral Friday overzicht staat is geen verrassing. De Amerikaanse technologiegigant is echt een love brand en scoort daarom altijd goed met productvideo’s. Inmiddels genereerde de video - hoogstwaarschijnlijk met hulp van een significant advertisingbudget - meer dan drie miljoen views in één week tijd. Dit keer pakt Apple uit met de nieuwe 4K-camera van de iPhone 6S. Die is namelijk zo goed dat alles wat je fotografeert er geweldig uitziet. Zelfs uien. Kijk en oordeel zelf.

4. Shredding an Empty Waterpark Park in Dubai - Red Bull             

We weten natuurlijk al langer dat Red Bull contentmarketing begrijpt. Het energiedrankje heeft extreme sports omarmt en brengt dat in deze video wederom naar een next level. Gooi een paar professionele skateboarders in een enorm drooggelegd waterpark in Dubai en je hebt een video die iedereen wilt zien. De video werd tot nu bijna een half miljoen keer bekeken. 

5. The worst Instagram account. Ever. - Samsung Nederland     

Deze video van eigen bodem heeft nog geen enorm aantal YouTube-views (15.000), maar gaat als een trein op de social media. Samsung Nederland combineert humor, een tof verhaal en geweldige beelden met een eerste levensbehoefte van hun doelgroep, namelijk Instagram. De titel van de video is bijna clickbait. De koppeling van het product aan het verhaal van de video is subtiel, maar sterk. Een dikke pluim.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.