Viral Friday Week 17/2014: New York Rescue Mission, Dodge en Cat Products

25 april 2014, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van New York Rescue Mission, Dodge en Cat Products. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Castrol Footkhana: Neymar Jr. v Ken Block – Castrol

Met het oog op het Wereldkampioenschap voetbal heeft ook sponsor Castrol deze week een spectaculaire commercial geïntroduceerd waarin autocoureur Ken Block het opneemt tegen voetbalster Neymar Júnior. Kortom de ronkende motor van de Ford Fiesta van Ken tegen de fluwelen voetbaltechniek van de superster van Brazilië en FC Barcelona. De oliemaatschappij heeft goed ingeschat dat het samenbrengen van de sportpassie van Ken en Neymar garant staat voor succes. En dat valt ook terug te zien in bijna 5 miljoen views in vier dagen tijd.

2015 Dodge Challenger – New York Auto Show – NYIAS – Wisdom – Dodge

Wijsheid komt met de jaren. Een mooi gezegde waarmee Dodge perfect inhaakt op het 100 jarig bestaan van de Dodge Challenger. Het Amerikaanse automerk laat een handjevol 100-plussers wijze levenslessen vertellen die overeenkomen met het gevoel dat je krijgt als jij in zo'n brullende Dodge zit! Een sterke link om wijsheid te kopellen aan een 100-jarig jubileum. De video, die al ruim 3,6 miljoen keer is bekeken eindigt op een mooie tweede plek in Viral Friday!

Dvorák – Symphony No. 9 Allegro con fuoco – B-Classic

Het Belgische klassieke muziekfestival B-classics wil een bredere doelgroep bereiken en afrekenen met het stoffige imago dat rondom klassieke muziek hangt. Omdat je met twee zintuigen meer kan genieten dan met áán zintuig wordt de symfonie no.9 van Tsjechische meestercomponist Dvorák ondersteund met een video met dansende Aziatische schone dames (zoals de Belgen deze hoofdrolspeelsters zouden noemen). Dvorák draait zich waarschijnlijk om in zijn graf, maar een hit op YouTube is de video zeker met al meer dan 2.2 miljoen views.

Built For It Trials – Stack: Largest JENGA® Game Played with Cat® Excavators – Cat® Products

“Bigger is better” Dat weten ze bij Caterpillar maar al te goed. De fabrikant van de welbekende graafmachines en hijskranen demonstreert dit door met hun gigantische werktuigen 's werelds grootste potje Jenga te spelen. Met ongekende souplesse creëren de 'Cat's' een bijzonder spannend schouwspel dat blijft boeien omdat iedereen wil zien hoe die gigantische toren van Jenga-stenen omvalt. De video scoorde al meer dan 1 miljoen views en het is duidelijk dat deze 'Cat's' verstand van zaken hebben.

Have the Homeless Become Invisible? – New York Rescue Mission

Een mooie sociaal experiment van de New York Rescue Mission om bewustzijn te creëren voor zichtbaarheid van de dakloze medemens. Zou jij familieleden herkennen, bedelend in vieze kleding? De mensen in deze viral in ieder geval niet. Een mooi staaltje verborgen camera werk, met een typisch Amerikaanse sentimentele invalshoek zorgt voor meer dan 475.000 views op YouTube.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!