Viral Friday Week 14/2014: de beste April Fools’ virals

Viral Friday Week 14/2014: de beste April Fools’ virals

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van de beste April Fools' virals. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Google Maps: Pokémon Challenge

'Gotta catch 'em all' krijgt dankzij deze viral van de internetvrienden van Google een heel nieuwe betekenis. De zoekmachinegigant plaatste namelijk een vacature voor een Pokémon Master. Uiteraard moeten de gegadigden voor de functie zich bewijzen door zoveel mogelijk Pokémon te vangen. Gelukkig was Google bereid om ze een handje te helpen met Google Maps. In de mobiele versie van Google Maps voor iPhone en Android waren namelijk wereldwijd locaties toegevoegd van verstopte Pokémon. Met meer dan 12 miljoen views is er genoeg belangstelling, wij zijn benieuwd hoeveel sollicitanten deze bijzondere oproep op 1 april heeft opgeleverd...

2. YouTube Announces Upcoming Viral Video Trends #newtrends

Als er een expert is op het gebied van viral video's, dan is dat zonder twijfel YouTube. Met deze expertise is het een fluitje van een cent om de komende viralhits van 2014 te voorspellen. Vergeet 'planking', in 2014 gaan onder meer 'Clocking' en 'Finish Lining' het helemaal worden. In de video brengt YouTube aankomende viral-trends in beeld. Aangezien deze video op 31 maart het levenslicht zag, zijn wij benieuwd hoeveel van deze voorspellingen daadwerkelijk in 2014 zullen doorbreken. Wat wel staat als een huis, is dat deze video 1,7 miljoen hits is gepasseerd en zelf wel degelijk de viral-geschiedenisboeken in gaat.

3. Cheeteau by Chester

De echte Cheetos-liefhebbers willen naast de chips eten, misschien ook wel naar cheesy chips ruiken. Met een knipoog naar de over gedramatiseerde commercials van parfummerken maakt Cheetos een mooie viral die al meer dan 1,3 miljoen keer is bekeken. Of iemand in deze 1-aprilgrap is getrapt, blijft de vraag.

4. Introducing Samuel Adams HeliYUM

Het Amerikaanse biermerk Samuel Adams heeft iets nieuws bedacht wat het drinken van een biertje nog leuker maakt. CEO Jim Koch presenteert namelijk in deze video "HeliYUM". Door helium toe te voegen aan de ingrediënten van het bier krijgt de de persoon die het drink een nogal bijzondere stem. Wat ons betreft is het jammer dat het in dit geval een 1-aprilgrap is, want hoe mooi zou het zijn als je met je vrienden dit biertje staat te drinken in de kroeg. Deze viral scoorde bijna een half miljoen views in 4 dagen tijd.

5. American Beagle Outfitters Dogumentary

Als fashionable hond is het leven niet zo gemakkelijk. Wil je als hond modieus voor de dag komen, eindig je al snel in truttig Halloween-outfitjes. Om die reden lanceert kledingmerk American Eagle een hondenlijn genaamd 'American Beagle'. Deze viral is al bijna 400.000 keer bekeken en waarschijnlijk was de helft van de kijkers ervan overtuigd dat deze honden-kledinglijn er daadwerkelijk ging komen. Een zeer geslaagde 1-aprilgrap, wat ons betreft.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.