Viral Friday Week 13/2014: Durex, Pepsi Max en Beats by Dre

Viral Friday Week 13/2014: Durex, Pepsi Max en Beats by Dre

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Durex, Snickers & Bavaria. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Durex #TurnOffToTurnOn - OFFICIAL

Zaterdag is het Earth Hour en doet de wereld een uur het licht uit voor de wereld. De welbekende condoomfabrikant Durex roept met de campagne #Turofftoturnon lovers op een uurtje de laptops en smartphones naast zich neer te leggen en de lichten uit te doen, want de mooiste dingen gebeuren toch in het donker! Geniet van elkaar en draag bij aan Earth Hour, is de boodschap van Durex. De sympathieke oproep van de condoomfabrikant haakt in op de actualiteit en sluit naadloos aan op de merkidentiteit. De video staat al twee weken online, maar ging deze week pas echt viral. Inmiddels is de video al meer dan 6,5 miljoen keer bekeken.

2. Unbelievable Bus Shelter | Pepsi Max. Unbelievable #LiveForNow

Het zal je maar gebeuren.. Op een maandagochtend zit je nietsvermoedend op de bus te wachten. Het eerste dat opvalt, is dat er geen reclame in het bushokje hangt. Niets is minder waar, want Pepsi verrast reizigers met een unieke augmented reality experience. De uitdrukking op de gezichten van deze nietsvermoedende passanten zegt genoeg. De megarobots, rioolmonsters, ruimteschepen en tijgers die vertoond worden, lijken zó echt dat de passanten toch even aan de achterzijde van het bushokje gaan kijken. De kracht van het verrassen legt Pepsi geen windeieren, want deze viral tikt ondertussen bijna de 3,8 miljoen views aan.

3. Beats by Dre x Cesc Fabregas: Hear What You Want Commercial

Na de inzet van NBA-ster Kevin Garnett en NFL-ster Richard Sherman is het nu de beurt aan Barcelona-speler Cesc Fàbregas om op te treden als ambassadeur voor de nieuwe Beats by Dre Studio Wireless-koptelefoon. In Amerika is de "Hear What You Want"-campagne van Beats by Dre al een groot succes geweest, vooral omdat het in aanloop was naar de Super Bowl.

Met dit in het achterhoofd is er in Europa gekozen om in te haken op de hectiek waarmee een voetballer dealt in aanloop naar de wedstrijd van het jaar, El Clásico. Beats by Dre maakt in deze serie van commercials gebruik van de invloed die deze sterren wereldwijd hebben, want content met populaire influencers in de hoofdrol scoort vaak goed. De viral staat inmiddels bijna een week online en is maar liefst 1,5 miljoen keer bekeken.

4. Bavaria Radler Commercial

De controversiële Bavaria Radler-commercial heeft al aardig wat stof doen op waaien. De commercial waarin overleden sterren van weleer als Tupac, Elvis, Marilyn Monroe en Kurt Cobain op een onbewoond eiland genieten van het leven (na de dood) kwam al aan bod in de tv-programma's DWDD en RTL Boulevard, maar werd ook in de internationale media besproken, zoals in het muziekmagazine Rolling Stone en Time. De discussie of het smaakvol is om gebruik te maken van de dubbelgangers van deze iconen gaf de Bavaria commercial de nodige PR. Naast deze 'earned media' werd de video in een week tijd meer dan 1 miljoen keer bekeken op YouTube.

5. Aussie Builders surprise public with loud empowering statements

Stiekem willen alle mannen zich gedragen als bouwvakkers. Als er een aantrekkelijke dame op straat loopt, willen we het liefst haar laten weten dat ze er goed uitziet. Hoewel veel dames zeggen dat ze daar niet van gediend zijn, valt in de top-viral van Snickers op dat vrouwen wel gewend zijn aan zulke opmerkingen. Althans dat lijkt zo op het eerste gezicht... In het kader van "je bent jezelf niet als je trek hebt" laat Snickers hongerige bouwvakkers willekeurige vrouwen verrassen met 'opvallende complimenten' en de reactie daarop is uiterst vermakelijk. Ook hier blijkt de kracht van de verrassing weer een succesformule te zijn, want in krap een week tijd scoorde de viral bijna één miljoen views.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Ik ben oprecht mijn zondag perfect begonnen door het kijken en doorsturen van deze commercials.

    geplaatst op
  • Dat is goed om te horen!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.