Viral Friday Week 12/2014: Old Spice, Coca-Cola & GoPro

Viral Friday Week 12/2014: Old Spice, Coca-Cola & GoPro

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Old Spice, Coca-Cola & GoPro. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Superman With a GoPro

"Is it a bird...? Is it a plane...?" Jullie weten ondertussen wel wie wij bedoelen. Hoe zou het zijn om door de ogen van Superman te kunnen kijken? Op die vraag geven de bijzonder getalenteerde videomakers van Corridor Digital antwoord! In deze viral (die al bijna 8 miljoen views heeft) vindt 'Superman' een GoPro die 'toevallig' aan staat, waardoor onze droom werkelijkheid is geworden: vliegen als Superman!

De makers van deze video weten maar al te goed wat er nodig is voor een goede viral: uitzonderlijk vette beelden. GoPro profiteert wederom van free publicity in een viral, maar dat kan ook haast niet anders als je het product maakt dat keer op keer voor de content zorgt.

2. Old Spice | Get Shaved in the Face

Bij Old Spice werken de meesters van de branded content. Onder het mom 'never change a winning team' heeft Old Spice weer de handen ineen geslagen met acteur, voormalig football-speler en held Terry Crew om een hilarische video neer te zetten. In deze video prijst Old Spice niet hun aftershave, maar hun nieuwe product aan: 'the Old Spice face-shaving machine'. Indien goed uitgevoerd, zoals in deze viral, is humor altijd een succesfactor, de Old Spice viral werd binnen een week al meer 3,2 miljoen keer bekeken.

3. Dear future mom

Hartverwarmend, dat is een omschrijving die volgens ons nog net niet genoeg de lading dekt om deze viral te omschrijven. In de video van de Italiaanse nonprofit-organisatie Coordown zien we 15 jonge mensen met Downsyndroom die de moeders van de toekomst vertellen dat het krijgen van een kind met Down niet het einde van de wereld is. De sentimentele aanpak van Coordown scoort, want inmiddels kreeg deze oprechte oproep al meer dan 2 miljoen views in een week tijd.

4. Work is a Beautiful Thing: Meet Patrick

Dit is waarschijnlijk een van de meest inspirerende virals die je de afgelopen tijd voorbij hebt zien komen. Deze viral is onderdeel van de Walmart 'Work is a Beautiful Thing'-campagne. Met deze campagne wil Walmart laten zien waarom het de komende 10 jaar 250 miljard dollar aan in Amerika geproduceerde producten gaat afnemen.

Het filmpje vertelt het verhaal van Patrick, een fabrieksmedewerker die er ondanks zijn handicap alles aan doet om het hoogst haalbare uit zijn leven te halen. Deze sentimentele en patriottistische video kan haast niet Amerikaanser en is om die reden al bijna 2 miljoen keer bekeken.

5. Coca-Cola SLURP!

Coca-Cola heeft het domein 'bioscoop' al eerder geclaimd met Coca-Cola Zero-commercial. In deze viral een guerrilla-actie waar de Coca-Cola drinkende bioscoopbezoekers onverwachts een rol krijgen in de film die zij gaan kijken. Alleen het bioscooppubliek verassen is de moeite niet waard, dus daarom is de actie op video vastgelegd, zodat de rest van de wereld ook van de actie kan genieten. De video is inmiddels meer dan 500.000 keer bekeken.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.