Viral Friday Week 11/2016: Internationale vrouwendag, #ThisBody en #BringBackTheBees

Viral Friday Week 11/2016: Internationale vrouwendag, #ThisBody en #BringBackTheBees

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Internationale vrouwendag, #ThisBody en #BringBackTheBees. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. International Women’s Day 2016: What are you going to make? - Microsoft

Vorige week vroeg Microsoft aandacht voor een maatschappelijk probleem en deed dat op een actueel moment namelijk op internationale vrouwendag. De softwaregigant vraagt niet alleen aandacht voor het betreffende probleem, maar zet tevens ook nog eens vrouwen in hun kracht, behoorlijk sympathiek en sluit aan bij het progressieve karakter van het merk. De video is inmiddels 1.3 miljoen keer bekeken op YouTube.

2. #ThisBody | Lane Bryant - Lane Bryant

Het ‘plus size’-kledingmerk Lane Bryant kan haast niets anders dan een ad als deze te produceren. Vrouwen die niet het lichaam hebben van een Vogue covermodel, maar wel van hun lichaam houden en dit voor de volle 100 procent omarmen. De video is wat cliché, maar is goed geproduceerd en laat wel perfect de beauty van vrouwen die een maatje meer hebben zien. Voor de doelgroep is de video het kijken waard en een sympathiek steuntje in de rug. De video werd al bijna een miljoen keer bekeken.

3. Mutual Rescue™: Eric & Peety – Short Film - Mutual Rescue

De hulporganisatie voor honden zonder thuis Mutual Rescue heeft een mooi inzicht; mensen redden niet alleen honden, maar de honden redden vooral de mensen. Op basis van dat inzicht heeft de hulporganisatie een mooi emotioneel levensreddend succesverhaal tussen mens en dier neergezet. Daar zitten bijna alle ingrediënten voor een viral video in. De short film is al bijna 600.000 keer bekeken op YouTube.

4. The Most Dangerous Town on the Internet - Where Cybercrime Goes to Hide - Norton

Een mooi voorbeeld van dat digitale content niet altijd snappy hoeft te zijn, maar vooral de doelgroep van de informatie moet voorzien in hun behoefte. Het bedrijf achter de virusscanners Norton heeft een hele hoop informatie te delen, want wat weten we nou echt over data, privacy en veiligheid? Een journalistieke minidocumentaire die de kijker een hele hoop nieuwe info geeft. De docu van 23 minuten heeft bijna 200.000 views op YouTube. Ik ben nieuwsgierig hoeveel mensen de docu daadwerkelijke hebben afgekeken (ik wel).

5. Honey Nut Cheerios - #BringBackTheBees - Honey Nut Cheerios            

Door toedoen van mensen worden verschillende diersoorten met uitsterven bedreigd. We doen gelukkig ook veel om de dieren te redden en dat zien we weer graag terug in een video. Wanneer je product gebaseerd is op honing, zoals het bij Honey Nut Cheerios het geval is, moet je natuurlijk iets doen om het uitsterven van dit geelbruine honing producerende diertje tegen te gaan. Met deze video een oproep om samen met het Honey Nut Cheerios de bij een handje te helpen. De video is bijna 100.000 keer bekeken.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.