Viral Friday week 10/2017: #NotSpecialNeeds, 1800 Tequila en het eerste reisbureau voor kinderen

24 maart 2017, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week #NotSpecialNeeds, 1800 Tequila en het eerste reisbureau voor kinderen.

1. CoorDown | NOT SPECIAL NEEDS | March 21 – World Down Syndrome Day | #NotSpecialNeeds

183.578 views

Non-profit organisatie CoorDown, kort voor COORdinamento nazionale associazioni delle persone con sindrome di DOWN, heeft een campagne gelanceerd om begrip te creëren voor mensen met het Syndroom van Down. Deze organisatie van Italiaanse komaf wilde op 21 maart, Wereld Down-Syndroomdag, aandacht vragen voor het misverstand dat bestaat over mensen met de ziekte. In het filmpje wordt met de hashtag #NotSpecialNeeds duidelijk gemaakt dat ze gewoon mensen zijn en net als iedereen gewone dingen zoals onderwijs en een kans op een baan nodig hebben. Dit wordt in de commercial met ludieke voorbeelden getoond door mensen met de ziekte. In acht dagen tijd al ruim 180.000 keer bekeken.

2. Volkswagen | The all-new 2018 Volkswagen Atlas | “Luv Bug” Commercial

109.006 views

Omdat het vrijdag is vonden we de viralhit van Volkswagen lekker toepasselijk om het weekend ‘spannend’ te beginnen. De Duitse autofabrikant laat ons met deze Safe for Work-video zien dat ze voor alle levensfases van een gezin het perfecte model in de showroom hebben staan. De vermakelijke video scoorde dankzij zijn pikante randje meer dan 109.000 views in een week tijd. Enjoy!

3. 1800 Tequila | “Hands”, Just Refined Enough.

11.283 views

Goed voor ruim 5.5000 views is de nieuwe Hands commercial waarin 1800 Tequilla voortborduurt op de sterke relatie die het merk heeft met de hiphopgemeenschap. In deze campagne zie je beelden van aan de ene kant een pianist en aan de andere kant een boxer. Hiermee laat Tequilla de verfijning en ruwe persoonlijkheid zien van de moderne man en daarmee tevens van het merk. Rapper Chance van Octave Minds vertelt met zijn rauwe ritmische klanken de twee kanten van dit verhaal.

4. HORNBACH | Regret nothing. About the grandeur in failure.

7.008 views

De Duitse bouwmarktketen Hornbach kennen we van de jippiejajajippiejippiejeereclames en komt nu met een grappige spot om de ‘grandeur in failure’ in het leven te vieren. We weten allemaal hoeveel stress en hard werken een verbouwing met zich mee kan brengen. In de commercial is dat duidelijk te zien als de hoofdrolspeler tijdens het bouwen van een huis bedolven wordt onder puin en er niet ongeschonden doch hard lachend onder vandaan komt. Dus van hard gelag naar hard gelach door een positieve instelling! Hornbach weet ruim 7.000 views te genereren in een week tijd.

5. Radio Flyer | Adventure Travel

2.510 views

De in 1917 opgerichte speelgoedfabrikant Radio Flyer, bekend van zijn rode speelgoedauto’s, viert hun 100-jarig bestaan met het eerste reisbureau voor kinderen! In de Radio Flyer Adventure Travel popup store zullen de kinderen met behulp van echte travelagents worden geïnspireerd om hun creativiteit te gebruiken en op zoek te gaan naar het avontuur van hun dromen. Door gebruik te maken van hun verbeelding en een Radio Flyers-voertuig zullen zijn mee genomen worden naar de meest fantastische bestemmingen.

Petra Stoel
Connection Planner bij Mindshare

I am an energetic young professional with a Bachelor Degree in Communications. My work experience focuses on media and advertising. Add up strong communication skills and passion for music, food, fashion and traveling, and there you have my persona in a nutshell. Over the last years I worked at some great, leading companies national and international in the advertising and media industry.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!