Viral Friday Week 10/2016: Under Armour, Dos Equis en MINI

Viral Friday Week 10/2016: Under Armour, Dos Equis en MINI

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Under Armour, Dos Equis en MINI. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Under Armour : Rule yourself | Michael Phelps

Sportmerk Under Armour domineert in 2016 in de Viral Friday. Elke video heeft hetzelfde recept: een topsporter en inpiratieve beelden van de weg naar succes. In deze video duikt de gepensioneerde, maar by far de populairste zwemmer Michael Phelps weer voor één keer in het zwembad. Die video werd al bijna 3 miljoen keer bekeken op YouTube.

2. Dos Equis: The Most Interesting Man in the World Embarks on His Greatest Adventure Yet – Adios Amigo

Het Mexicaanse biermerk Dos Equis neemt na 10 jaar op gepaste wijze (over de top dus) afscheid van hun iconische boegbeeld Jonathan Goldsmith. Jonathan en zijn ad legacy als most interesting man zijn al reden genoeg om de video te bekijken. De commercial gaat richting de 900.000 views op YouTube. We zijn nieuwsgierig naar zijn opvolger.

3. MINI: This Day Forward

Iedereen maakt wel eens keuzes waarvan hij later spijt van hebt. Hoe mooi zou het zijn als je in zo’n situatie de kans krijgt om alles over te doen? Dat is de insteek die autofabrikant MINI gebruikt heeft om een filmische YouTube-video te creëren voor de introductie van de nieuwe MINI Convertible. "Stay Open (to opportunities)" is de boodschap.

Inmiddels is de video meer dan 800 duizend keer bekeken. De belangrijkste succesfactor van deze viral hit is echter niet heel voor de hand liggend. De muziek die gebruikt is van de groep You Guys Berlin blijkt de echte reden te zijn voor de vele views. Mocht je de soundtrack zelf nog eens willen terugluisteren, dat kan hierEnjoy!

4. Lexus: Quantico Virtual Reality Experience

De Japanse autobouwer Lexus scoort deze week met een virale hit rondom de nieuwe ABC-televisieserie Quantico. Lexus, het luxemerk van Toyota, heeft zijn naam verbonden aan deze serie, die op een zeer innovatieve wijze virtual reality integreert in de productie. Deze teaservideo demonstreert hoe de makers een nieuwe dimensie toevoegen voor de kijkers. De sterrencast speelde een belangrijke rol in het succes, maar de innovatieve productie verdient volgens ons de meeste credits in het feit dat deze video bijna 100 duizend views genereerde.

5. WildAid China: Hairy Nose

Een absurde video om aandacht te vragen voor een serieus probleem. De milieuorganisatie WildAid China weet op een luchtige manier een serieuze boodschap over luchtvervuiling over te brengen. Neushaar is the future!

De video werd tot nu toe nog maar 72.000 keer op YouTube gekeken, maar wordt waarschijnlijk veel meer bekeken op de populairdere social media in China, zoals WeChat of op het Chinese YouTube, Youku.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.