Viral Friday Week 1/2016: inbrekers, het GoPro-jaaroverzicht en Duitsers

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: inbrekers en taco's, het GoPro-jaaroverzicht en Duitsers. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Clash of Clans: Legend of the Last Lava Pup (Official Commercial)

Clash of Clans eindigde op nummer 1 met de meest bekeken viral in het Viral Friday jaaroverzicht van 2015 en de online game gaat zo te zien op dezelfde voet verder. Ditmaal met een cameo’s van James Bond slechterik Christoph Waltz en tv-host James Gordon. In de video komen celebs, humor en facetten van de game mooi samen. Sterker nog het verhaal is gebaseerd op een echte online game sessie. De video is al bijna 16 miljoen keer bekeken.

2. Burglars Just Want Tacos - Frijoles & Frescas Grilled Tacos

De Amerikaanse fastfood keten Frijoles & Frescas Grilled Tacos buigt op geweldige wijze een negatieve situatie, namelijk inbraken in hun filialen, om in iets positiefs. Een grappige viral die resulteert in een flink portie awareness. Humor overwint bijna alles, deze video werd meer dan 4.1 miljoen keer bekeken op YouTube.

3. Nike Basketball: Bring Your Game

Dit is een mega productie van Nike om hun betrokkenheid bij het Amerikaanse basketbal te tonen. Geen korte snappy video, maar een echt verhaal waar basketbalhelden LeBron, Kobe, KD, Kyrie, Paul George, Anthony Davis en Elen de revue passeren. Sportvideo’s waar de favoriete atleten van de fans een hoofdrol in vertolken zijn bijna een garantie voor views. 4 miljoen basketbal fans bekeken deze video al op YouTube.

4. GoPro: Best of 2015 - The Year in Review

Wanneer jij leverancier bent van de camera waar bijna elke (extreme) sporter, celeb en festivalbezoeker zijn content mee schiet, is het niet heel ingewikkeld om een kick-ass video in elkaar te draaien. Dit jaaroverzicht van GoPro zit vol met spectaculaire beelden en kijkt door alle extreme en feel good footage lekker weg. Natuurlijk komt de camera zelf ook vaak genoeg in beeld zodat jij weet dat je GoPro moet hebben als je jouw spectaculaire leven wilt vastleggen. De video werd al 2.2 miljoen keer bekeken.

5. TravelSupermarket "Holiday Like a German"

Engelsen nemen maar al te graag de humorloze en overefficiënte Duisters op de hak. Zo ook de Engelse reisorganisatieTravelSupermarket: zij nemen de Duitse vakantieganger als uithangbord voor hun efficiënte dienst. Grappig en stereotyperend. De video werd al bijna 400.000 keer bekeken op YouTube binnen 3 dagen tijd.