Viral Friday Week 09/2015: Apple, American Express & Honda

Viral Friday Week 09/2015: Apple, American Express & Honda
, Mindshare
@WardCuiper

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Apple, American Express & Honda. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Apple: Make a film with iPad

Het ziet er vaak vrij belachelijk uit, mensen die op straat staan te filmen met hun iPad. Apple moedigt dit natuurlijk wel aan en dit maal middels een over Amerikaanse 'follow your dream blabla' achtige video. Dit soort video's scoren vaak aardig, maar wij zien vaak dat zulke video's vooral worden bekeken vanwege het merk en/of product en niet direct vanwege de kwaliteit. Hoe Apple het doet maakt verder niet uit, want deze video werd binnen no-time meer dan 1.1 miljoen keer bekeken.

Cadillac: The Daring: Steve Wozniak

Cadillac pakt groots uit met hun campagne die met een benaming als 'The Daring' een duidelijk gedurfd karakter heeft. Cadillac heeft grote namen gestrikt voor de campagne, naast Apple-oprichter Steve Wozniak zijn er ook versies met modeontwerper Jason Wu en Boyhood-regisseur Richard Linklater. De boodschap luidt dan ook: 'Only those who dare, drive the world forward'. Cadillac speelt hier goed op in, want in 2016 komen ze met nieuwe modellen. Resultaat: na vier dagen al meer dan 1.058.036 video views!

AIAIAI: Real Booty Music

Def Rhymes benadrukte het al in de 2001 met zijn grootse hit: "tot de grond, schudden met die kont van links naar rechts, het is niet erg, come on, doe het..." Maar in het moderne leven van nu zijn lekkere en twerkende billen onmisbaar en een vereiste aan het vrouwelijke lichaam dan ooit tevoren, en dat vinden vrouwen alles behalve erg om te laten zien. Want de regel luidt: hoe groter, hoe ronder, hoe meer je kunt drillen! Dit buitenkansje laat AIAIAI Headphones natuurlijk niet aan zich voorbij gaan en geeft samen met Twerk Queen Louise de AIAIAI headphones gebruikers een nieuwe ervaring van muziek maken. Want waarom laten we de booty niet gewoon het werk doen? Resultaat: na een week week al meer dan 779.000 video views! Tja, we kunnen er heel kort over zijn: ronddraaiende en drillende billen blijven gewoon een succes! Meer zeggen we niet: just sit back, relax, watch and twerk!

American Express: The Journey Never Stops

American Express wil met hun campagne 'The Journey Never Stops' vertellen dat zij er voor je zijn in de weg die jij aflegt richting het verwerkelijken van jouw dromen kracht bij zetten. De creditcardmaatschappij heeft voor deze videoreeks een blik Amerikaanse celebs opengetrokken inspiratievolle verhalen die niet alleen maar rozengeur en maneschijn zijn. Niemand minder dan de Queen of Soul Aretha Franklin, top chef Natalie Young, GoPro founder Nick Woodman en actrice uit de hit-serie 'The Office' Mindy Kaling vertellen stuk voor stuk hun verhaal. Een mooi stukje content marketing. Eerder liet Amex met 'The Passion Project' zien content marketing te snappen. Deze promo-video van de videoreeks scoorde al meer dan 640.000 views in een week tijd.

Honda: Keep Up

Snelheid. Da's nou niet echt de eerste associatie die je maakt bij Honda. Met hun nieuwe 'Keep Up' campagne laten ze zien dat het mogelijk is dat we alles kunnen, zolang we maar willen. Blijf pushen. Blijf verbeteren. Daar doet Honda ook aan mee, met het constant ontwikkelen van nieuwe innovaties, zoals bijvoorbeeld hun robot. Het geinige aan de video is dat het de kijker de mogelijkheid geeft om de video versneld te kijken. En daarna nog een keer. De video is erg flashy en zit behoorlijk goed in elkaar. In een paar dagen tijd is de video al meer dan 300.000 keer bekeken.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.