Viral Friday Week 08/2015: Adidas, IKEA & Adobe

Viral Friday Week 08/2015: Adidas, IKEA & Adobe
, Mindshare
@WardCuiper

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Adidas, IKEA & Adobe. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Adidas: Take It

Sportvirals. Nike leek er heel lang patent op te hebben. Maar deze week kwam grote concurrent Adidas (eindelijk?) met een tegengeluid. Een video volgens het beproefde sport-viral-concept: live actie met diverse bekende sporters. En je raadt het nooit, maar ook deze video ging (heel hard) viraal, met een kleine 20 miljoen views in een kleine week.

Met de 'Take Today'-campagne lijkt Adidas een kapstok te hebben gecreëerd. Op dezelfde dag dat deze viral video uitkwam, werden ook diverse 1-op-1 video's met de sporters uit de viral online gezet. Zoals onder andere met Gareth BaleLeo MessiCaroline Wozniacki en nog veel meer. Iets zegt ons dat we in de aankomende Viral Friday's nog wel meer Adidas langs zullen zien komen.

2. 805 Million Names - Zlatan Ibrahimovic

Zlatan is naast dat hij een weergaloze voetballer is ook enorm icoon met miljoenen fans. Met de PR-stunt na zijn goal voor zijn club PSG vraagt hij aandacht namens WFP voor kinderen in nood. Een slimme manier om het grote publiek bij de actie te betrekken. Nog slimmer om het te verwerken in een mooie video die binnen mum van tijd bijna 4 miljoen keer bekeken werd.

3. IKEA - Introducing IKEA EMOTICONS

Emoticons hebben onze manier van communiceren verandert. Het iconische IKEA speelt daar handig op in door eigen emoticons te creëren die voor iedereens smartphone te downloaden zijn. IKEA hoopt dat hun emoticons net zo prominente rol krijgen in de dagelijkse communicatie als hun producten in de gemiddelde huishoudens. Grappige en innovatieve oplossingen zijn altijd leuk om te bekijken, de video werd mede daardoor al bijna 600.000 keer bekeken.

4. Save The Bros

Producent van organische producten Organic Valley neemt op humoristische wijze een stereotype op de hak. De gespierde, zonnebank gebruinde, proteïnedrankslurpende mannen zijn herkenbaar en moeten gered worden volgens Organic Valley. Hoe? Met het nieuwe product van Organic Valley natuurlijk. Video's die herkenbaar en humoristisch zijn, zijn het delen waard, dat resulteert in een korte periode in 470.000 views.

5. 25 Years of Photoshop - Dream On

De beste vriend van elke designer viert zijn 25ste verjaardag. Adobe laat in een korte video een opsomming van creaties zien die in de loop der jaren met hun product Photoshop zijn gecreëerd, een beetje opscheppen mag ook wel als jouw product aan de wieg van vele creaties heeft gestaan. De video is niet alleen interessant voor designers, want inmiddels is de video al 385.000 keer bekeken.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.