Viral Friday: Old Spice, Axe & Samsung

31 augustus 2012, 12:30

Viral Friday Week 35 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Old Spice, Axe & Samsung. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Old Spice: Muscle Music

Old Spice flikt het weer. Hun nieuwste viral is misschien wel de meest absurde tot nu toe. In de video zien we voormalig NFL-speler en actiester Terry Crews “muziek” spelen met zijn spieren. Op blogs is er een discussie gaande of de video gemaakt door Wieden & Kennedy deze keer misschien iets te vergezocht is, maar feit blijft dat hun marketing-inspanningen wel weer een groot succes zijn met meer dan 3,4 miljoen views binnen 1 week.

AXE: Hot Putt

Het lijkt erop dat de Olympische Spelen een duidelijk effect hebben op de nieuwe serie van Axe-advertenties. Deze keer mogen we een aardig mooie dame ontmoeten. Ze is een atleet, dus kan ze met gemak naar haar AXE Man. Deze sexy atletische vrouwen, springen over horden, doen aan het kogelstoten en springen vervolgens met een polsstok in de Axe sprayende jongenskamer. Haar ernstige ogen en de man's verrassende uitdrukking zijn goede match voor de fun factor. Deze video heeft in minder dan 2 weken meer dan 1 miljoen views.

Samsung: Sport doesn't care who you are

Dacht je dat de Olympische Spelen zwaar waren? Een spot vol actie voor het promoted van de Parlympische sponser Samsung doet je denken of de 2012 Paralympische Spelen wellicht zwaarder zijn dan de voorgaande. Scenes van trainende Paralympians met veeleisende coaches geven aan dat deze competitie duidelijk geen gemakkelijke opgave is. Uiteindelijk maakt het voor de sport niet uit waar je vandaan komt, of je lang, dun, groot, klein, man of vrouw bent. Het gaat er alleen om of je alles kunt geven om te winnen. De goed gekozen regisseur Smuggler's Henry-Alex Rubin, welke eerder verantwoordelijk was voor de documentaire over rolstoel rugby Murderball (2005), maakte de commercial. De video is meer dan 1 miljoen views in 1 week bekeken.

Nike Football: CTR360 Maestri III: Take Control

Om een verschil op het veld te maken, moet je de controle over de wedstrijd nemen! Dat is hoe Nike Football denkt over hun nieuwe voetbalschoen: De CTR360 Maestri III. In deze coole video zie je Barcelona-middenvelder Andres Iniesta op het veld schitteren door het aannemen, controleren en doorspelen met perfectie. Naast Iniesta schittert ook de video met bijna 800K aan views in slechts acht dagen.

The X Factor UK 2012: Lucy Spraggan – Last Night

X-Factor UK heeft een nieuwe sensatie gevonden. Lucy Spraggan zingt een zelf geschreven liedje terwijl ze zichzelf begeleid op gitaar en laat iedereen versteld staan. Een grappig liedje over de voorgaande nacht na (te)veel drinken waar de meeste mensen veel van zullen herkennen. Briljant, slim, potentieel nummer #1 nummer. Bijna 4.5 miljoen views in minder dan een week. Good on ya, Lucy.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Nicky Nies

    Zeer goede posts op deze site en lucy ga lekker door met muziek maken want ik vond het wel een grappig nummer geweldig gitaar leren spelen


    3 maart 2013 om 16:21
    Nicky Nies

    zoekterm


    3 maart 2013 om 16:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!