Viral Friday: Carlton Draught, Roller Coaster Tycoon & Adidas

7 september 2012, 12:30

Viral Friday Week 36 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van Carlton Draught, Roller Coaster Tycoon & Adidas. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Carlton Draught: Beer Chase

Een typische jaren 80 achtervolging als bier reclame? Ja, dat is “Beer Chase” van Carlton Draught, een Australische brouwerij. Maar laat je niet misleiden, het is niet bedoeld om iedereen te laten drinken en rijden. De dorstige rovers doen hun ontsnapping per voet in plaats van de typische auto. De advertentie, gemaakt door Clemenger BBDO te Melbourne, is inmiddels bijna 2,5 miljoen keer bekeken sinds de livegang op YouTube op 29 augustus. Wil je meer zien, check dan de Facebook pagina!

Roller Coaster Tycoon in Real Life

Als je geboren bent in de jaren 80, heb je waarschijnlijk wel eens Roller Coaster Tycoon gespeeld op de Windows 95 computer van je vader. Het pretpark spel, dat in 1999 is uitgebracht door Chris Sawyer was in die tijd erg populair. Nu in 2012 heeft de video editor Andrew McMurry het spel helemaal terug gebracht in een hele nieuwe en moderne versie. De mensen in het park mogen zich misschien vervelen, maar de kijkers van deze video doen dat niet – meer dan 900.000 views in 5 dagen!

Adidas: Let's Roll

Adidas is terug met een nieuwe virale hit. In de filmische video zien we net als in een heftige actiefilm een man op een dak lopen. De verwachting is dat de actie enorm gaat losbreken. Dit gebeurt ook, maar dan op een andere manier. We zien dan namelijk Snoop dogg aka Snoop Lion verschijnen met zijn alter ego. Vooral de muziek uitgevoerd door Gustav Holst en de 3D-effecten zijn prachtig. Met al deze virale elementen is het geen wonder dat de video al bijna 1 miljoen views kreeg binnen een week.

HEAD: Djokovic vs Sharapova – Sharpshooting

HEAD Tennis heeft nieuwe serie video's uitgebracht genaamd “Speed vs Instinct”. In de video's spelen bekende tennissers als Novak Djokovic en Maria Sharapova die verschillende uitdagingen aangaan. De erg populaire video's zijn ontwikkeld om hun nieuwe tennisrackets te promoten. Deze video heeft al meer dan 570.000 views in 8 dagen. Kijk voor meer video's van de HEAD serie op het HEAD Tennis YouTube kanaal.

“Legitimate Rape” Pharmaceutical Ad (TW)

Verkrachting is een serieus vergrijp en daar grappen over maken is erg riskant. Sommige mensen snappen niet hoe serieus het is, zoals de congresleden Todd Akin en Paul Ryan. Deze heren hebben het over “legitieme verkrachting” en pogingen om verkrachting te herdefiniëren. In deze spottende video neemt Laura Napoli de ideeën van de congresleden op de hak. Dus als u last heeft van Sexually Liberated Uterine Tendencies (SLUT); er is nu een behandeling die je ermee kan helpen! De video legt duidelijk uit hoe alles werkt, wat de kijkers erg interessant vinden, volgens het aantal views – bijna 500.000 in slechts 9 dagen. Wil je meer informatie? Check de Legitimate Rape Facebook pagina.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Annelies Verhelst

    Hehe, ik herken me zo enorm in dat filmpje over Roller Coaster Tycoon. Heb het tot de derde versie gespeeld. Leuke herinneringen aan!


    11 september 2012 om 07:52
    DannyOosterveer

    Geweldig inderdaad. Maar die 3D versies hebben het nooit gehaald bij het ‘origineel’


    11 september 2012 om 07:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!