Viral Friday: AMC, Ultimat Vodka & Gilette

3 augustus 2012, 15:16

Viral Friday Week 31 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week campagnes van AMC, Ultimat Vodka & Gilette. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Zombie Experiment NYC

Zombies zijn nog steeds erg populair. Er zijn vele boeken, films, games en TV series waarin zombies de hoofdrol spelen. De meest recente en tot zover meest populaire serie is The Walking Dead, van het Amerikaanse AMC Networks. Bovenstaande video, met de titel “Could zombies live among us?” is ontwikkeld door Thinkmodo, een in New York gevestigd viral marketing bureau. Aan het eind van de video zie je een zombie een schotel-antenne meeslepen en verschijnen de woorden “Zombies horen hier niet. Ze horen op TV”. De reden hiervoor is simpel. De Amerikaanse satelliet-tv provider Dish Network Corp stopt met het uitzenden van AMC, de zender waar The Walking Dead op te zien is. Een goed idee van de makers om zowel hun nieuwe seizoen te promoten en er tegelijk voor te zorgen dat zombies weer terug op TV komen. Tot zover heeft de viral al 2,1 miljoen hits sinds maandag 30 juli.

Ultimat Vodka – Stop Working, Start Drinking

Iedereen heeft er wel eens last van: overwerk; maar kan je er wat tegen doen? Hier is een leuke video van Ultimat Vodka, waarin overwerkte professionals in New York bezoek krijgen van een glazenwasser die daar wel een oplossing voor heeft. We willen natuurlijk niet dat iedereen in de bar gaat zitten i.p.v. naar zijn/haar werk gaat, maar wees eerlijk, iedereen moet een balans vinden tussen het werk en het privéleven. De viral video is een groot succes met bijna 1,8 miljoen hits in twee weken. Wil je meer weten? Bekijk de Ultimat's Facebookpagina.

Men Step Up For Gold

Yes! De Olymipsche Zomerspelen 2012 zijn begonnen en om dat te vieren heeft Gillette de ProGlide GoldenEdition geïntroduceerd. Wel op een beetje ongebruikelijke manier. Ze hebben in het midden van een winkel een podium neergezet en gewacht totdat iemand erop zou gaan staan. Natuurlijk hadden ze voor deze persoon een verrassing. Een leuke manier om een nieuw product te lanceren, wat aardig goed gaat – met meer dan 830.000 hits sinds 25 juli.

Nexus 7: Camping

Tablets zijn nog steeds de meest gewilde gadgets en nieuwe modellen blijven maar komen. Een van die nieuwe tablets is de Nexus 7 van Google. Laatst stond er een unboxing video in de ViralFriday. In deze video zijn een vader en zoon aan het kamperen in de wildernis met een beetje hulp van hun Nexus 7. De video heeft bijna 800.000 hits en is pas live sinds 22 juli.

Boris Johnson's Olympic Welcome

En nog een video over de Olympische zomerspelen. Deze keer een UGC video door cassetteboy – de artiestennaam van Mark Bolton en Steve Warlin (een auteur uit Brixton). Deze twee heren mixen verschillende video's zo goed, dat het je laat huilen van het lachen. Voorbeelden van hun wel bekende video's zijn The Bloody Apprentice, The News en Nick Griffin vs Question Time. Deze keer is het Boris Johnson, the Mayor of London, die je welkom heet bij de Olymische Spelen te Londen. De video heeft bijna 700.000 hits binnen anderhalve week.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!