Viral Friday: Amazing Mind Reader, A Toy Train in Space & iPhone 5 Superglued

28 september 2012, 13:00

Viral Friday Week 39 / 2012

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met SocialMedia8, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de Amazing Mind Reader, A Toy Train in Space en een vastgelijmde iPhone 5. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Amazing Mind Reader onthult zijn 'gift'

Waarzeggers en helderzienden – kunnen ze echt weten wat er gaat gebeuren? Er kunnen zaken zijn die niet kunnen worden verklaard, niemand weet het zeker. Maar dit is Dave, een uiterst begaafde helderziende die gespecialiseerd is in het vinden van zeer specifieke informatie. Weet hij echt alles of zit er iets anders achter zijn vaardigheden? Absuluut. Deze video, gemaakt voor de Belgische financiële sector Federatie (Febelfin), toont de basis van veiligheid op het internet en herinnert ons eraan dat ons leven redelijk publiek is en dat men meer voorzichtig moet zijn met wat ze delen op het internet. Deze video, die eerder deze week ook in de ReclameReview aan de orde kwam, ging door het dak met 3,2 miljoen views in maar 4 dagen!

2. Een Toy Train In Space

Wat was je meest favoriete speelgoed als kind ooit? Maak kennis met Ron Fugelseth, liefhebbend vader en creatief directeur bij Oxygen Productions. En het meest favoriete speelgoed van zijn 4 jaar oude zoon, “Stanley”. Zijn zoon en 'Stanley' zijn onafscheidelijk, zoals Calvin and Hobbes, maar ze besloten om “Stanley” op een hele reis te sturen – naar de rand van de ruimte. Gebruikmakend van een weerballon en een doos met een HD-camera en een oude mobiele telefoon voor GPS, nam het treintje een uur lang durende reis naar de stratosfeer en dan, wanneer de ballon barstte, een korte 20 minuten vrije val terug naar de Aarde. Het treintje werd geanimeerd met Adobe After Effects, wat voor een extra dimensie zorgde aan de video. Echt een geweldige vader, met meer dan 2,6 miljoen views sinds 20 september.

3. iPhone 5: Superglued aan de grond in Amsterdam

De hype rond de iPhone5 zal snel voorbij zijn, hopelijk. Wat zou jij doen met een gloednieuwe iPhone5? Wat als je een van de eerste in het land bent? Misschien een soort grap zoals deze jongens uit Nederland? Ze hebben een een iPhone5 op de grond in Amsterdam vastgelijmd, op een van de drukste pleinen, het Leidseplein, om te zien hoe voorbijgangers zouden reageren. De boodschap? Bestel je iPhone5 op iphone5.nl! De video is een van de beste Nederlandse virals ooit (tot nu toe), meer dan 1,8 miljoen keer bekeken in 6 dagen.

4. Het is niet de afstand, het is hoe je het beleefd

Een nieuwe fantastische Volkswagen video, maar je zou het bijna niet weten. Gedurende de video zul je mensen zien en horen lachen. Dat is alles. Niets meer of minder. En je zou kunnen denken – wat is de clue? Het is enkel een kleine herinnering aan het feit dat je elke seconde op aarde de mogelijkheid hebt om van je leven te genieten. Je kan meer ontdekken op xxxxx.com en deel daar ook je verhalen, bijvoorbeeld over je road trips. Deze schattige video bereikte 1,7 miljoen views binnen anderhalve week. Lach en geniet van het leven. En laat iemand mij de mop vertellen waar ze over aan het lachen zijn.

5. Old Spice – Bed

Een wijs man zei ooit: “Mix nooit zaken met plezier.” Maar als je Old Spice champion gebruikt dan is het mixen van plezier met zaken niemand’s business. En je hoeft ook niet een ​​groot kampioen te zijn om te kunnen genieten van de video met in de hoofdrol een groot kampioen. Old Spice is terug met een nieuwe video die je herinnerd aan “Geloof in je smelf”. De video is met 1,5 miljoen views binnen 6 dagen weer mega viraal gegaan.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!