Viral Friday 37/2015: Beats By Dre, Gatorade & Apple

11 september 2015, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Beats By Dre, Gatorade & Apple. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Beats By Dre Presents: Serena Williams – Rise

Tennisster Serena Williams is hot en absoluut ‘on top of her game‘, maar al die Grand Slam-titels komen niet vanzelf. In deze video van Beats by Dre wordt getoond dat er na tegenslag de juiste mindstate en een hoop training nodig zijn om vervolgens weer aan de top te verschijnen. Dat doet Serena allemaal al luisterend naar haar favoriete muziek en dat luister je natuurlijk via de headphones van Beats by Dre. De video is een hit met meer 15 miljoen views en dat is natuurlijk mede te danken Serena en haar succesverhaal.

2. Gatorade | Serena Williams | Unmatched

Volgens mij had ik vermeld dat Serena Williams hot is, toch? In dezelfde week als bovenstaande video releaset sportdrankmerk Gatorade ook een video met rolmodel Serena. De tennisster vult in ieder geval goed haar portemonnee en beide merken koppelen haar succes maar al te graag aan hun merk. Ondanks dat de video’s tegelijk gereleased zijn, worden ze goed bekeken: de video van Gatorade is al bijna 11 miljoen keer bekeken.

3. iPhone 6s – The Only Thing That’s Changed Is…

Wie nog niet gezien heeft dat Apple zijn nieuwe iPhone 6s geïntroduceerd heeft, leeft echt onder een steen. Maar wat is er nu eigenlijk zo anders aan deze nieuwste iPhone? Hoewel de experts kritisch zijn, laat Apple op magistrale wijze zien dat alles nieuw is aan deze iPhone. Deze virale hit, die meer dan 2 miljoen views genereerde in minder dan een week tijd, bewijst dat Apple nog steeds de kracht heeft om de wereld te inspireren.

4. Ballantine’s Space Glass

De Schotse whisky-gigant Ballentine’s maakt in deze viral handig gebruik van de zwaartekracht om zijn nieuwe Space Glass te introduceren. De indrukwekkende beelden zijn goed voor meer dan 1,3 miljoen views in één week tijd. En goed nieuws: deze glazen zijn geen trucage, ze werken écht in de ruimte. Enjoy, en geniet met mate!

5. Buutvrij for life – Pillvertising

Het BNN-programma ‘Spuiten en Slikken‘ bestaat inmiddels alweer 10 jaar en ter gelegenheid daarvan bedachten bureaus Buutvrij for Life en Opslaan als een nieuwe en vooral ludieke manier van adverteren ‘pillvertising‘ en maakte daar direct een commercial voor. Een geniale video door insteek en humor, maar nog lang geen viral met de huidige 2.000 views. Toch verdient deze video van eigen bodem een plaats in de Viral Friday van deze week.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!