Verzendkosten online shops zijn te hoog

21 oktober 2005, 10:53

AG: Een grote meerderheid (57%) van de online consumenten die hun winkelwagentjes verlaten in plaats van ze naar de kassa rijden, schrikt van het bedrag dat ze moeten betalen aan verzendkosten. Dat blijkt uit onderzoek van Forrester Research, onder Amerikaanse online kopers. Van de klanten die op internet geselecteerde goederen toch niet afrekenen, ziet 48% van betaling af omdat het totaalbedrag te hoog uitvalt.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    yvoschaap

    Ik schrik meestal terug op het moment dat ik de bezorgtijd uitreken. Als ik iets op vrijdag avond bestel, heb ik dat meestal pas maandag middag thuis (als ik de post courier niet mis tenminste), anders nog een dag erbij. Loop ik liever de stad in en koop ik het.


    22 oktober 2005 om 09:46
    Jacobien

    @Yvo,

    Jij behoort tot de gelukkige mensen die in of vlakbij een grote stad wonen. Ik woon bijvoorbeeld 15 km van de Hema vandaan en als ik bepaalde boeken zoek over marketing en filosofie ben ik gedwongen naar A’dam te gaan (100 km verder) of het via het web te bestellen.

    De verzendkosten zijn in N’land ook een probleem. Je moet als webwinkel aardig wat verkopen om met de TPG aparte afspraken te kunnen maken en dan nog kost een pakketje versturen een paar euro. De prijzen opdrijven om je verzendkosten eruit te halen, werkt niet.

    Alleen brievenbuspost is ‘betaalbaar’. Vandaar ook dat dvd’s en boeken zo goed verkocht worden.


    22 oktober 2005 om 10:51
    herman assen

    het is 7 jaar later, maar ik ben het met jullie eens, Nu heb ik geprobeerd iets op te zetten zodat we de kosten laag kunnen houden, het enige wat we moeten doen is elkaar een beetje helpen. we moeten elkaars pakketjes bezorgen! daarom http://www.neemmijnpakketjemee.nl, ik hoor graag wat jullie ervan vinden


    12 juli 2012 om 20:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!