Verslag Tweede Nederlandse Businessblogmeeting

23 juni 2005, 21:15

Verslag Tweede Nederlandse Businessblogmeeting (cartoon via Neville)Gisteren vond bij Publicis in Amstelveen de tweede Nederlandse Businessblog-meeting plaats.

Ruim 40 deelnemers (waarvan veruit de meerderheid aktief met weblogs), waren getuige van presentaties van Stephan Fellinger, Neville Hobson en Ton Zijlstra. Elk van de sprekers bekeek het fenomeen weblogs vanuit zijn eigen discipline. Stephan vanuit marketing, Neville vanuit communicatie en Ton vanuit kennisdeling.

Wrap up

Bij deze wil ik Hans Meijer van DialogAMI nogmaals bedanken voor het verzorgen van de lokatie en de borrel na afloop.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

11 Reacties

    Hans Meijer (CloseContact)

    Marco,

    Bedankt en graag gedaan !


    24 juni 2005 om 05:56
    evroekel

    Interessant programma, prima locatie en gepassioneerd publiek. En zoals altijd erg leuk om weer eens de gezichten achter de weblogs te zien. Bedankt voor de organisatie.


    24 juni 2005 om 06:27
    at

    interesante sprekers, fraaie omgeving en 100% vrij van narcisme! 🙂

    dank marco


    24 juni 2005 om 07:14
    media

    Henk, hoevaak had jij de presentaties van Neville Hobson en Ton Zijlstra al gehoord? Heb je de kern van hun boodschap begrepen? Vertaal dat eens naar de huidige opzet van de weblog van de Gouden Gids! Ik denk dat we met zijn allen nog heel veel hebben te leren over weblogs.

    Overigens waren er gisteren een handjevol pioniers uit de uitgeversbranche aanwezig. We zullen de komende jaren nog veel van ze horen. Van de tradionele uitgevers en journalisten verwacht ik op dit moment niet veel.


    24 juni 2005 om 09:40
    Henk

    Marco, Neville kennen we via Parijs, Ton had een prima verhaal maar dat is niet mijn boodschap. Ik volg deze wereld een iets intensiever als dat jij vermoedt. Het zijn juist de grote uitgevers die de boodschap niet doorkrijgen.

    Het weblog van GG heeft met andere zaken te maken als bijv. cultuuromschakelingen.


    24 juni 2005 om 13:56
    media

    Welke boodschap Henk? Met voorbeelden als de Gouden Gids ga je ze ook niet overtuigen. Met name in het verhaal van Neville (heeft hij in Parijs ook een presentatie gehouden?) en Ton zaten een aantal elementen die cruciaal zijn voor het succes van weblogs. Je kunt je ogen daarvoor sluiten maar dat lijkt me niet slim…


    24 juni 2005 om 14:27
    Henk

    Ik denk dat we elkaar niet geheel begrijpen. Tekst is vaak zonder de emotie. Ik vond de presentaties van Neville en Ton van een zeer hoog nivo!!! Veel uitgevers kunnen hier veel van leren. Zie o.a. de uitspraken van teh Guardian zelf. Die zeggen veel.

    Het Gouden Gids Blog is zeker bij lange na niet wat het moet zijn, maar dat komt nog wel goed. Mijn goal is, ook al is het niet mijn blog!, om onze CEO te gaan laten schrijven.


    24 juni 2005 om 18:32
    Arnoud

    Nu ik alle berichten en verslagen heb gezien/gelezen baal ik helemaal dat ik niet aanwezig kon zijn!


    27 juni 2005 om 11:31
    Hilde

    Weet iemand of er in de komende weken nog meer evenementen/ bijeenkomsten zijn rondom weblogs?


    1 juli 2005 om 11:10
    media

    Hilde, op 12 juli is Blogstorm in Brussel over weblogs en marketing, dan is het vakantieperiode en na de zomer is in september een blogcongres in de UK.


    1 juli 2005 om 11:36
    Kenelm

    I can’t believe you’re not playing with me-h-tat was so helpful.


    25 april 2016 om 18:45

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!