V&D TV een grote flop

12 januari 2004, 18:34

Als we de cijfers van Adformatie mogen geloven dan heeft V&D na 190 uur V&D TV slechts 3.000 telefoontjes (!) mogen ontvangen oftewel 15,7 telefoontjes/uur. Als we vervolgens de kosten van ??n uur V&D TV op 35.000 euro schatten (excl. promotiekosten) dan zijn de kosten per telefoontje ruim 2000 euro. Daar kun je een call center aardig voor laten bellen.

Natuurlijk moet je in dit geval niet alleen kijken naar het aantal telefoontjes maar ook naar het imago-aspect van het programma. Maar met een gemiddelde kijkdichtheid van 0,5% wordt je daar ook niet echt vrolijk van. Kortom, V&D mag zich weer eens achter de oren krabben over hoe het zover heeft kunnen komen terwijl concurrent Wehkamp voor een vergelijkbaar format mooie cijfers laat zien.

Bron: TVF

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Ranny de Groen

    Veel ophef is er over v&d;tv is er bij ons in de omgeving nooit gemaakt , misschien in de grotere steden , maar in de kleinere plaatsen zijn er maar heel weinig mensen die wisten dat v&d;een dergelijke actie ondernam .

    Ik ben er bij toeval achter gekomen omdat ik zat te surfen .

    Misschien is de actie wel goed maar de publicatie niet .


    20 oktober 2008 om 07:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!