Vakbladen niet eens met LOF-prijs voor website

27 januari 2005, 09:25

VillaMedia: Dertien hoofdredacteuren van vakbladen hebben, net als Adformatie eerder, bezwaar aangetekend tegen het toekennen van de LOF-prijs voor vakinformatie aan een website met een in hun ogen ondergeschikte journalistieke component.

Dit jaar won Travelecademy, een online breedbandplatform voor reisadviseurs, dat vooral gezien wordt als een e-learning-site. De jury is voorbijgegaan, vinden de hoofdredacteuren, aan de inbreng van journalisten bij vakmedia. Om de LOF-prijs ook voor journalisten belangrijk te houden stellen zij de organiserende stichting in een brief voor om het journalistieke element in de criteria voor de volgende LOF-prijs op te nemen.

Het lijkt er op dat de vakbladen zich een beetje ongemakkelijk beginnen te voelen door de opkomst van internet als nieuwsmedium. Gisteren merkte ik al op dat de cijfers in een artikel deze week in MarketingTribune, afkomstig waren uit een onderzoek van 2002. Als je vakbladen wilt vergelijken met internet, kom dan met actuele cijfers!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!