VAC: SNS Bank zoekt Digitale Marketeers

25 juli 2006, 03:45

Bij SNS Bank vinden ze dat bankieren anders kan. Met innovatieve producten en een korte time-to-market. Daarbij zijn het in hun optiek de mensen die het verschil maken. Daarom zijn ze op dit moment op zoek naar Digitale Marketeers met lef en pioniersgeest, voor de afdeling Marketing Doe-het-zelf Concepten in Utrecht.

SNS Bank kent in grote lijnen twee soorten klanten met bijbehorende producten. Zij die zelfstandig diensten afnemen via moderne kanalen als internet en telefoon en klanten die naar een kantoor gaan voor advies. Marketing Doe-het-zelf Concepten richt zich op de eerste groep met de ontwikkeling van vernieuwende producten, diensten, campagnes, acties en events, zowel online als offline. Mooi voorbeeld is SNS Live@dvies, waarbij SNS Bank als eerste klanten in staat stelde om via internet live met een hypotheekadviseur te communiceren.

Wat ga je doen?

Als Digitale Marketeer formuleer je innovatieve marketingplannen voor het betreffende productassortiment en de bijbehorende verkoopkanalen conform het marketingbeleid van de labels van SNS Bank, waaronder CVB Bank, ASN Bank en BLG Hypotheken. Met de uitvoering van de plannen geef je vorm aan de marktpositionering van de labels en zorg je voor een optimale doelgerichte marktbewerking, om op die manier de commerciële doelstellingen van het label te realiseren. Verder houd je je specifiek bezig met de ontwikkeling van de (digitale) distributiekanalen, waarbij je definieert, toetst, bewaakt en verbetert. Tot slot ben je verantwoordelijk voor algemene actiematige marktbewerking, gericht op het genereren van respons.

Wat verwacht SNS Bank van je?

Als HBO’er / Academicus heb je allereerst een passie voor internet. Je hebt je sporen verdiend met aantoonbare, meerjarige, succesvolle ervaring op gebied van digitale marketing. Je hebt een goede visie op de toepassingsmogelijkheden via internet en bent bovendien in staat om daar een commerciële vertaalslag in te maken. Onontbeerlijk daarbij zijn kennis en ervaring op het gebied van multimediale advertentie concepten, mobile marketing, zoekmachine marketing, virale marketing, databases, en direct mail in een op verkoop gerichte omgeving.

Als persoon ben je een denker én doener; iemand met lef die graag de handen uit de mouwen steekt en niet bang is om nieuwe mogelijkheden te verkennen. Je hebt sterke communicatieve en sociale vaardigheden, en spreekt de taal van de klant. Een 9-tot-5-mentaliteit zegt je niets, resultaatgerichtheid wél. Uiteraard volg je de ontwikkelingen binnen de volle breedte van de markt en je vakgebied op de voet.

Wat mag je van SNS Bank verwachten?

Een goed salaris natuurlijk, met prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een 13de maand. Daarnaast een professionele en innovatieve werkomgeving waar je je snel thuis voelt, die inspirerend is en je de mogelijkheden biedt jezelf te ontplooien, in je werk en als persoon.

De selectieprocedure voor deze vacatures loopt via SchaalX. SchaalX bemiddelt in hoger opgeleid personeel voor functies in marketing, communicatie en sales. Je kunt op deze functies solliciteren via www.schaalx.nl. Wil je eerst meer informatie over de functie of over de sollicitatieprocedure? Neem dan even contact op met SchaalX via 030 – 263 14 14.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie

15 Reacties

    r_V_D_berg

    Gaat het nu echt zo slecht met Marketingfacts dat het openingsartikel een

    advertentie moet zijn? Reclame is prima maar dan wel het liefst wat minder op de voorgrond.


    25 juli 2006 om 05:20
    pascal

    Inderdaad niet echt fraai…


    25 juli 2006 om 07:04
    Marcel

    @ pascal en r_V_D_berg: ik onderschrijf Ewald zijn mening. Het is toch juist goed om te zien dat bedrijven zoals Ohra, SNS en Ilse hard op zoek zijn naar goede internetmarketeers. Daar blijkt juist uit dat interactieve marketing steeds meer gaat leven bij deze bedrijven en ook een vaste plaats in de organisatie gaat krijgen. Aangezien echt goede internet marketeers schaars zijn (de meeste vacatures zijn nog steeds voor traditionele vacatures) is Marketingfacts hier bij uitstek een goed platform voor. Dus als het niet te commercieel wordt kan af en toe een vacature tussen de berichten best wel door de beugel.


    25 juli 2006 om 08:08
    daniel@clickvalue.nl

    Het is naar mijn smaak behoorlijk misplaatst.

    Allereerst, de waarde van een online personeelsadvertentie is aanzienlijk, € 400 – € 600. Marketingfacts snijdt zich in zijn eigen vingers als deze advertenties gratis op de website komen.

    Verder vind ik het geen nieuws. Het is namelijk een personeelsadvertentie. Het feit dat een bedrijf een personeelsadvertentie plaatst heeft niets met nieuws te maken. Een advertentie heeft tot doel om te werven. Nieuws is om te informeren. Het informatiegehalte van de advertentie is nihil voor de doelgroep. Het is hooguit interessant voor werkzoekenden.

    Ik ben het ook niet eens met Marcel. Het is inderdaad nieuws dat bedrijven als Ohra, SNS en Ilse, hard op zoek zijn naar goede internetmarketeers. Een kopie van de advertentie is echter niet te vergelijken met een nieuwsbericht dat iets zegt over die ontwikkeling over de toenemende vraag naar internetmarketeers.

    Wat mij aangaat is het niet voor herhaling vatbaar. Het past hier niet.


    25 juli 2006 om 08:35
    Arash

    Ik ben er niet mee eens dat het hier niet zou passen. Wel denk ik dat het huidige vorm anders aangepakt dient te worden. Sowieso heeft dit een te hoog vacature en advertentie gehalte. Ook is dit (zoals vele vacatures) erg egocentrisch en bevat het geen aanvullende informatie of wat de bedrijf biedt.

    Wellicht zou het hier beter passen als de vacature meer vanuit een 3de persoon wordt benaderd ipv dat het lijk alsof SNS / Schaalx het heeft geschreven. Ook zou het meer interactief marketing gehaat kunnen hebben als de vacature gelinkt wordt met de interactieve marketing van de bedrijf.

    Als er vanuit bezoekers vraag is, denk ik dat het goed is dat MF diet aanbied.


    25 juli 2006 om 08:58
    Kasper Katje

    r_V_D_berg, dit is een weblog waarbij de topics doorschuiven. Er is dus geen sprake van een ‘openingsartikel’, kijk nu bijv. nog eens.

    Daarnaast is dit niets nieuws, er zijn er al verscheidene voorbij gekomen.


    25 juli 2006 om 09:20
    Arnoud Rademaker

    Beste Pascal, r_V_D_berg, Daniel en Hans,

    Volgens mij dienen reacties gebaseerd te zijn op de inhoud van een artikel. Nu lijkt het erop dat reacties niet op inhoudelijke aspecten zijn gebaseerd, maar zich ontwikkelen richting beleidsvraagstukken.

    Persoonlijk vind ik dit jammer. Ik denk dat Marketingfacts en degenen die in Marketingfacts participeren de verantwoording hebben om zelf te bepalen wat het beleid is en zal worden.

    Ben je het daar niet mee eens, dan lijkt het me correct om dit via email kenbaar te maken.

    Groet,

    Arnoud


    25 juli 2006 om 14:49
    Arnoud Rademaker

    Het artikel begint met: “Bij SNS Bank vinden ze dat bankieren anders kan. Met innovatieve producten en een korte time-to-market. Daarbij zijn het in hun optiek de mensen die het verschil maken. Daarom zijn ze op dit moment op zoek naar Digitale Marketeers met lef en pioniersgeest, voor de afdeling Marketing Doe-het-zelf Concepten in Utrecht”.

    Blijkbaar MOET het ook anders. Klanten van SNS Bank lijken het minst tevreden over de online beleggingsdienst van hun bank. Ongeveer 40 procent van de SNS Bank klanten overweeg een andere broker te zoeken. Gemiddeld ligt dit percentage op 20 procent. Robeco, BinckBank en Alex Beleggersbank hebben de minste klanten die overwegen een overstap te maken (bron: http://www.emerce.nl ).

    Er is werk aan de winkel. Iedereen weet dat het goedkoper is om een klant te behouden dan om een klant te winnen. Zeker nu de SNS een beursgenoteerde onderneming is zullen zij beleggers om verschillende redenen binnen boord willen houden.

    Groet,

    Arnoud


    26 juli 2006 om 05:16
    r_V_D_berg

    Allen,

    Prima dat er wordt geadverteerd met doelgroep gerichte advertenties, zelf kan ik dit ook zeker waarderen. Wat mij echter stoort is, zoals vele hierboven onderschrijven, is het feit dat het té lang duurt voordat de lezer door heeft dat het hier enkel en alleen om een commerciële boodschap gaat.

    Een voorzetje:

    VACATURE BIJ SNS BANK

    SNS Bank zoekt Digitale Marketeers (25 juli 2006)

    overigens zie ik wel dat deze manier van schrijven een aanzienlijke doorlink ratio veroorzaakt. (720 op 5500 keer bekeken is een zeer mooie score)

    De onduidelijkheid heeft dus ook zo zijn voordelen. SNS zal niet ontevreden zijn hiermee.


    26 juli 2006 om 07:02
    economie-vacatures

    prima alternatief. voor adverterdeers met vacante marketing functies een zeer mooie mogelijkheid om zeer doelgericht hun vacature onder de aandacht te brengen. niks mis mee.


    26 juli 2006 om 07:47
    evroekel

    @r_V_D_Berg: Zoals ik al schreef: “(…) plaatsen we al enige tijd alle vacatures in de specifieke vacature-categorie en start de titel van de posting met een vacature met VAC. Aan beide zaken is direct te zien dat het een vacature betreft. Zo’n artikel is zowel op de site als in de rss-feed in luttele seconden te herkennen en te skippen.”

    en daar houden we het voorlopig bij qua vacature-postings. Dit zijn dus de zaken waar je op moet letten.


    26 juli 2006 om 15:29
    r_V_D_berg

    Erik,

    Afgezien van het feit dat JIJ geloof ik niet de persoon bent die mij verteld wat ik wel en niet moet, lijkt het me zinvol om je erop te wijzen dat wat voor jouw voor de hand liggend is en in 1 keer duidelijk dit voor andere persoon misschien niet direct is. Die zitten namelijk niet de hele dag op Marketingfacts….. Natuurlijk VAC is een afkorting voor vacature, maar goed duurt wel even voor dat het bekende kwartje kan vallen.

    Dat er een specifieke vacature categorie is, is een goede zaak. Verder erg tevreden over Marketingfacts hoor.


    27 juli 2006 om 07:58
    media

    Jeetje, heftige discussie hier over de vacatures (die we inderdaad al eens eerder hebben gevoerd). Conclusie destijds was dat we alleen relevante vacatures zullen plaatsen, niet meer dan een paar per week en daarbij aangegeven dat het gaat om een vacature (VAC:). Kan me voorstellen dat dit laatste niet voor iedereen meteen duidelijk is.

    Suggesties om de vacatures beter/anders te positioneren op marketingfacts zijn dan ook zeker welkom!


    27 juli 2006 om 10:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!