Triple Play, wat moet ik ermee?

21 oktober 2005, 08:59

Triple Play, wat moet ik ermee?Triple play, ofwel de combinatie van televisie, telefoon en internet, al dan niet aangevuld met mobiele telefonie (Quadruple Play), zien telecom-bedrijven als de uitdaging van de toekomst.

Via Peper IT lezen we dat de schatting is dat in 2010 zo’n 70 tot 100 miljoen huishoudens er gebruik van zullen maken (op dit moment zijn dat er nog maar 2,3 miljoen). Verder blijkt uit onderzoek van Forrester, dat op het World BroadBand Forum (BBWF) is gepresenteerd, dat 44% van de respondenten helemaal geen zin heeft in een dergelijke combinatie. Slechts 35% ziet wel iets in Triple Play.

Voor geinteresseerden, op dinsdag 8 november organiseert het GVR, Centrum voor Marketingcommunicatie, een bijeenkomst over de hype rondom Triple Play. De sprekers zijn: Erik Jan Gelink (Director Marketing Video, UPC), David Jan Janse (Strategisch Marketeer, Rabobank) en jawel, daar hebben we hem weer Michiel Buitelaar (Directeur Commerci? Zaken, KPN). Na de presentaties vindt een paneldiscussie plaats onder leiding van Vincent Everts (General Partner bij InterimIC).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    vincente

    Wordt vast weer een interessante discussie. Kpn gaat in Q1 IPTV introduceren, helemaal rondom de personal video recorder gemaakt en gaat de aanval openen op de 1.3 miljard die de kabelbedrijven per jaar binnenharken. De kabel is bezig met digitale tv en gaat ook de PVR erbij nemen. Aan de andere kant jagen kabel en ISP’s op digitale telefonie om de 2.7 miljard te verdelen die de consumenten aan vaste telefonie uitgeeft.

    Hoe snel gaan de marktaandelen veranderen? Telefoon wordt echt makkelijk en de prijzen zijn snel aan het dalen. TV over IP is echt bleeding edge en consumenten veranderen langzaam maar zeker.

    We gaan eens kijken naar de invloed van deze veranderen op de bedrijfstak en de reclamewereld. Want kijken wij over 5 jaar nog naar gewone spot reclame (ook zo’n 900 miljoen overigens).

    We gaan er over praten op deze dag. Tot dan!

    Vincent Everts


    29 oktober 2005 om 17:01
    media

    Absoluut een interessant onderwerp dus ik ben benieuwd naar de discussie op 8 november.


    30 oktober 2005 om 06:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!