Tribal start R&D-afdeling voor SEA en SEO #ADV

28 oktober 2014, 13:30

De Tribal Internet Group gaat hoog inzetten op eigen onderzoek. Binnen de Group, waar de labels Tribal, Easy en ADchieve onder vallen, wordt daarom een eigen Research en Development afdeling opgezet. De focus van het onderzoek ligt vooral op search engine optimization en search engine advertising, ofwel SEO en SEA.

Ruimte maken voor analyses

Mark van Werven, mede eigenaar van de Tribal Internet Group, licht de stap toe. “Binnen onze organisatie zijn veel hoogwaardige specialisten werkzaam. Zij volgen nu al de trends en zijn actief en betrokken bij klanten. De tijd om diepgaand naar onderwerpen te kijken en continu te experimenteren ontbreekt vaak toch nog. Als een klant belt met een specifieke vraag of opdracht, dan gaat die in de praktijk toch voor.”

De markt vraagt om hoogwaardige kennis

Van Werven licht ook toe dat in de markt steeds meer om consultancy diensten wordt gevraagd. “Veel bedrijven hebben in-house al eigen SEO en SEA specialisten. Om die specialisten te adviseren heb je kennis nodig die veel verder gaat dan de basis. Met een R&D-afdeling bieden we zeer hoogwaardige kennis en gaan we in de markt voorop lopen, iets waar al onze klanten van profiteren.”

SEO & SEA kandidaten gezocht

Momenteel is Tribal de R&D-afdeling aan het opzetten. Er worden nog kandidaten gezocht. “De lat ligt hoog. Mensen binnen de afdeling moeten niet alleen beschikken over een ruime ervaring binnen hun vakgebied, maar ook in staat zijn complexe vraagstukken te analyseren en daarbij oplossingen te bedenken en te presenteren. “We willen mensen in het team die steeds op zoek zijn naar nieuwe en toepasbare antwoorden. Wie bijvoorbeeld de ultieme bidmanager voor SEA kan bedenken of de weging van de belangrijkste ranking factoren binnen SEO blijvend weet te ‘kraken’ is van harte uitgenodigd om te solliciteren.”

Lees hier meer over de vacatures:

SEO Research & Development Consultant (Sr.)

SEA Research & Development Consultant (Sr.)

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!