TPG promoot Wishou via Messenger

21 november 2005, 07:04

TPG Post promoot Wishou via MessengerHet was al langer mogelijk om een kaartje te maken via internet en deze thuis te laten bezorgen door de postbode maar TPG Post heeft deze service vorig jaar een naam gegeven: Wishou. Wishou is afgeleid van ‘wish you’ en duidt op het feit dat een kaartje bijna altijd wordt gestuurd om iemand iets persoonlijks toe te wensen.

Afgelopen weekend is TPG Post gestart met een campagne om Wishou meer onder de aandacht brengen via de avatar in MSN Messenger. De kernboodschap van de campagne is: “Wishou een auto (Renault Clio)”. Je kan dit het beste vergelijken met de raamposteractie van Mitsubishi Carisma, al gaat het hier natuurlijk om een digitale raamposter. Als je de afbeelding in je Avatar ophangt, maak je kans op de Renault.

Met deze actie wil TPG Post inspelen op de populariteit van Messenger en de Wishou op die plek onder de aandacht brengen. Met als voor-deel dat de Messenger doelgroep goed overeen komt met die van TPG Post (relatief veel vrouwen) en dat juist MSN-ers contact met elkaar heel belangrijk vinden. Een kaartje versturen via de Wishou past hier dus prima bij.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

11 Reacties

    ErwinVanLun

    Kan d’r nix over vinden. Hoe werkt deze campagne precies? Heb je er meer informatie over?


    21 november 2005 om 09:45
    media

    Dank voor de update Sjoerd, ik vroeg me al af of er geen actiesite voor bestond!


    21 november 2005 om 10:51
    sjoerdie

    @ Marco

    Aangezien je niet kunt linken naar een tabblad op Messenger vanaf externe media (logisch) hebben we ook gewoon een actiesite gemaakt. Alle advertising en communicatie vanuit de mailcampagne en vanaf tpgpost.nl verwijst naar deze URL.


    21 november 2005 om 11:04
    Stijn Bokhove

    Leuk bedacht! Doet me een beetje denken aan het “zet ‘m op 5” concept dat de SBS’en en RTL’en een aantal jaar geleden toepasten om hun tv-zenders op knop 5 van de afstandsbediening te krijgen.

    Wat een gemiste kans is, is dat er noch vanuit de MSN-tab, noch vanaf de actiesite wordt gelinkt naar de TPG Post/Wishou site! Hoezo traffic genereren…? (zelfs het TPG Post logo is niet klikbaar!)

    Nog 1 verbeterpuntje: check die site eens met Firefox…

    Stijn


    21 november 2005 om 14:09
    sjoerdie

    @ Stijn

    We willen op de actiesite en op het tabbald de bezoekers niet al te veel mogelijkheden geven om daar weg te “klikken”. Bovendien is de actie eigenlijk ingezet om trial voor de Wishou te realiseren en daarom krijgt iedere deelnemers sowieso een prijs. Via een email waarin we ze bedanken voor deelname zit ook een link naar de Wishou op TPGPOST.nl waar ze er één GRATIS mogen versturen.


    22 november 2005 om 06:49
    CB

    nogal handig als nergens de avater te vinden is!!!!!!

    De site waar de avater zou moeten staan volgens de voorwaarden bestaat niet!!


    23 november 2005 om 16:42
    Kasper Katje

    Via een email waarin we ze bedanken voor deelname zit ook een link naar de Wishou op TPGPOST.nl waar ze er één GRATIS mogen versturen.

    Op de actiesite staat ‘klik hier’, wat dus niet mogelijk is.


    24 november 2005 om 01:32
    Lia

    @ Linda,

    Als je je gegevens invult, dan krijg je een bedankscherm. Hier kan je de schermafbeelding downloaden.


    24 november 2005 om 06:38
    mic

    heb het gedouwload maar computer crashte en staat er niet meer in kan ik hem downloaden met de zelfde gegevens of kun je met die gegevens het maar een maal downloaden


    11 december 2005 om 11:45
    Sjoerd

    Je kunt het gewoon nog een keer invullen.


    13 december 2005 om 07:57
    emile

    kan iemand mij de code of de url mailen die je van tpg per mail ontvangt om een gratis wishoukaart te versturen?

    alvast bedankt.

    emile (evnassau@hotmail.com)


    7 augustus 2007 om 14:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!