TPG Post lanceert Postzegelblog.nl

8 maart 2006, 14:55

Postzegelfans kunnen vanaf vandaag alles over hun hobby vinden op www.postzegelblog.nl. Een platform voor liefhebbers en verzamelaars van postzegels om met elkaar in gesprek te zijn over postzegelthema’s, het ruilen en het (onderling) kopen of verkopen van postzegels, powered by TPG Post.

Met het Postzegelblog wil TPG Post verzamelaars en andere geïnteresseerden op de hoogte houden van al het postzegelnieuws. Dat gebeurt onder meer door dagelijks postzegelnieuws, een agenda voor beurzen en veilingen en een prikbord waarop bezoekers eigen advertenties kunnen plaatsen. Een bijzonder tool die aangeboden wordt is de zogenaamde Postzegelklikker.

De Postzegelklikker is een RSS-tool die het voor postzegelfans erg gemakkelijk maakt om al het postzegelnieuws te volgen. Vaak in tegenstelling tot soortgelijke readers van de kranten kun je bij de Postzegelklikker ook eigen feeds toevoegen en kan gebruik gemaakt worden van fotofeeds en tags (Flickr). De klikker komt in de loop van vandaag beschikbaar, op de blog staan al wel enkele afbeeldingen. TPG Post is volgens mij het eerste grote Nederlandse bedrijf (de media en uitgevers even niet meegeteld ) dat op deze wijze een eigen weblog start.

Frank, Lia, Simon en de rest van de crew, complimenten voor dit initiatief en bijzonder veel succes. We hebben het vaak over passie als kritische succesfactor voor weblogs. Jullie passie voor het bloggen gecombineerd met de passie van de postzegelverzamelaars, lijkt mij bijna garantie voor succes.

Update:

Geheel naar de verwachting van Frankwatching’s reputatie heeft Frank natuurlijk een ‘The making of’ series postings online gezet. Een aanrader!

  1. Het idee;hoe een ruw idee tijdens kerst 2005 langzaam aan concreter wordt.
  2. Het besluit met onder andere de bouw van een prototype en de bespreking in het MT.
  3. De realisatie met de speurtocht naar een passievolle postzegelblogger en de keuze voor WordPress als tool.
Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Inderdaad een interessant initiatief waarbij een bedrijf zelf probeert een (online) community op te zetten en aan zich te binden. Een bedrijf heeft m.i. daarbij twee mogelijkheden, of inhaken (bijv. door sponsoring) op een bestaande community of zelf een community starten. In het eerste geval heb je al een gepassioneerde groep gebruikers, in het tweede geval zul je deze nog moeten ontwikkelen en dat zal niet eenvoudig zijn kan ik inmiddels uit eigen ervaring vertellen.

    Frank c.s., heel veel succes en ik ben tzt uiteraard benieuwd naar jullie ervaringen!


    8 maart 2006 om 11:05
    Paul

    Leuk initiatief, maar wie gaat er nu bloggen op de postzegelblog?


    8 maart 2006 om 11:34
    B. Kruse

    Hoe krijg ik voor mijn vereniging beursaankondigingen op uw agenda en waar moet ik dat naartoe mailen ?


    1 november 2006 om 13:12
    Kim

    Informatie over beurzen en verenigingsactiviteiten kunnen gestuurd worden naar info@postzegelblog.nl.


    2 november 2006 om 12:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!