Toursites helpen kantoorwerkers de zomer door

26 juli 2003, 16:39

De Tour de France-site van de NOS trok tot op heden meer dan 1 miljoen bezoekers. Gemiddeld bezochten de bezoekers van Nostour.nl 20 pagina’s, beluisterden live-verslagen en bekeken samenvattingen in video. Planet Internet kwam tot 700.000 pageviews voor zijn eerste live-Tour met video.

De NOS zag het bezoek aan zijn website de afgelopen drie weken verveelvoudigen. De omroep meldt dat op dit moment 84 procent van de bezoeken aan de site gerelateerd is aan de Tour de France. De NOS richte een aparte site in, Nostour.nl, met actuele en historische informatie over de honderste Tour de France.

Een miljoen bezoekers aan de NOS-site namen 20 miljoen pageviews tot zich. De NOS-site kreeg, net zoals vorig jaar, van de Tour-organisatie het predikaat ‘offici?le Nederlandse Toursite’.

Enkele dagen na de start van de Tour de France zag de publieke omroep het bezoek aan het portaal al met een miljoen pageviews per dag groeien. Nederlanders blijken de Tour intensief te volgen tijdens werktijd. Bij grote evenementen en belangwekkende incidenten blijkt het omroepportaal voor veel Nederlanders een populaire bron van informatie te zijn.

Planet Internet is de eerste met een specifieke op internet gerichte Tour-verslaggeving. De provider heeft enkele medewerkers die ter plaatse de Tour volgen en dagelijks via videoberichten rapporteren.. Met behulp van onder meer wifi gaan de beelden naar het thuisfront waar ze on-demand beschikbaar zijn.

Een woordvoerster: “Sinds het begin van de live verslagen noteerden we 700.000 pageviews”.

Bron:

http://www.planet.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!