Top 10 webdesign mistakes

5 oktober 2005, 14:53

Jacob Nielsen heeft de top 10 webdesign mistakes of 2005 gepubliceerd. Een weinig verrassend lijstje overigens. Ondanks het feit dat Jacob voor het eerst aan de lezers van zijn nieuwsbrief om input heeft gevraagd, zijn er opnieuw veel bekende zaken. Kern van het geheel volgens Jacob: “Users don’t care about technology and don’t especially want new features. They just want quality improvements in the basics.”

De top10 webdesign mistakes specifiek voor weblogs, waar Jacob eerder om vroeg komt overigens over een maand, zo liet hij in een mailtje weten.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    yvoschaap

    “Users don’t care about technology and don’t especially want new features. They just want quality improvements in the basics.”

    Zeer waar. Maar toch zie ik mezelf toch vaak uren bezig zijn met een of andere ‘coole unieke functie’, terwijl de site nog niet eens een main page heeft. Zal er nu op letten 🙂


    6 oktober 2005 om 09:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!